اخبار سلامت

تهیه شناسنامه سبک زندگی سالم برای مردم در مراکز بهداشتی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نفیسه حسینی یکتا با بیان اینکه ادغام طب ایرانی و نظام سلامت در سطوح مختلف مورد توجه است، اظهار داشت: اکنون در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ادغام طب ایرانی در سطح یک سیستم آموزشی و آموزش آموزه های طب ایرانی به کارکنان بهداشتی و درمانی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: امروزه هر فردی که به مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت شهر و روستای خود مراجعه می کند گواهی سبک زندگی برای او تهیه می شود و آموزش های سبک زندگی سالم و توصیه های لازم را دریافت می کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت افزود: در سطوح بعدی که خدمات سرپایی ارائه می شود کارهایی در حال انجام و در حال تدوین آیین نامه های مختلف است.

حسینی یکتا یادآور شد: با توجه به رویکرد پیشگیری محور «طب ایرانی» و اثربخشی آن در حوزه طب رایج، بدون شک ادغام همه جانبه طب ایرانی در نظام سلامت علاوه بر کمک به پیشگیری از بیماری ها، در اثربخشی درمان ها و کاهش هزینه ها درمان نیز موثر است.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنگره طب ایرانی در تهران گفت: اولین کنگره طب ایرانی به همت انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل با حضور گسترده آغاز شد. حضور متخصصان و پزشکان فعال در این زمینه در 18 خرداد ماه و تا 20 خرداد 1403 در سالن کنفرانس رازی ادامه دارد.

وی افزود: متخصصان حوزه های نظام پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر ضرورت تعامل طب ایرانی و طب رایج و استفاده بهینه از این ظرفیت و نگاه ویژه به احیای این رشته در مراسم افتتاحیه اولین کنگره پزشکی ایران.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه انتقال تجربیات کشورمان در حوزه طب ایرانی توسط اساتید و دانشمندان این حوزه در حال حاضر در برنامه برخی از کشورها قرار دارد، تاکید کرد: ضرورت تسریع در سیاست گذاری را بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم چنین اتفاقاتی زمینه ساز تسریع استفاده از ظرفیت طب ایرانی در نظام سلامت باشد.

وی همچنین به آغاز به کار مجلس دوازدهم اشاره و تصریح کرد: اسناد و مصوبات بالادستی بسیار خوبی در حوزه طب ایرانی وجود دارد و اتفاقات بسیار خوبی نیز در مجلس یازدهم رخ داده است. به نظر می رسد در مجلس آینده تاکید بر نظارت بر قوانین موجود و جابه جایی برخی از مواد واحدها در قوانین اساسی حوزه سلامت می تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا