سلامت خانواده

دنیا باید در مقابل تحریم های غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در هفتاد و هفتمین نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در ژنو سوئیس.در مراسم افتتاحیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس رئیس جمهور شهید و هیئت مدیره رفیقشان گفت: همان طور که در ماتم مردیم رئیس رئیس جمهور فقید و وزیر فقید امور خارجه و سایر مقامات کشورمان در این دوران سخت به سر می برند، ما متعهد هستیم که تلاش مجدانه آنها را در حوزه سلامت بدون وقفه ادامه دهیم.

وی افزود: رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت به ملت ایران و ارتقای کیفیت زندگی با ارتقای سلامت همگان به کار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به تصویری از شهید آیت الله رئیسی که تنها گوشه ای از زحمات و خدمات مجدانه ایشان به مردم ایران را به تصویر می کشد، تصریح کرد: این عکس نشان دهنده بخشی از خدمات ایشان به مردم ایران است. کودکان و حوزه سلامت سلامتی، آرامش و زندگی هدیه او به فرزندان بود.

عین اللهی تصریح کرد: در حالی که ما اینجا در ژنو در مجمع جهانی بهداشت گرد هم می آییم، اقدامات نسل کشی علیه ملت فلسطین انجام می شود و همه برای شعار «همه برای سلامت، سلامت برای همه» تلاش کنیم.

وی گفت: امیدواریم رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت فلسطین گام مهمی برای به رسمیت شناختن و تضمین حقوق مشروع فلسطینی ها از جمله حق تعیین سرنوشت آنها باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بر اهمیت حیاتی سلامت خانواده و نظام ارجاع به عنوان یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: بر این باوریم که توسعه برنامه های آموزشی پزشکی خانواده با رویکردی کل نگر تحت عنوان عنوان سلامت خانواده همه را تضمین می کند. با حمایت دولت، خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر هفت سال در ایران رایگان شد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: ما متعهد به حفظ بهداشت و درمان به عنوان بالاترین اولویت خود هستیم و با تخصیص منابع کافی، در مقابل محدودیت‌های مداوم و فزاینده اقتصادی خارجی ناشی از اقدامات قهری یکجانبه غیرقانونی، به پیشرفت چشمگیر حوزه سلامت ادامه خواهیم داد. انتظار بحق ما از جامعه جهانی این است که در برابر تحریم های غیرقانونی یکجانبه در حوزه سلامت بایستیم.

بر اساس برنامه، مجمع جهانی بهداشت هر ساله با حضور 192 وزیر بهداشت کشورهای عضو در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می شود و “همه برای سلامت، سلامت برای همه” به عنوان مجمع انتخاب شده است. شعار امسال مجمع جهانی بهداشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا