اخبار سلامت

توصیه های کاربردی طب سنتی برای تقویت قدرت باروری مردان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، ناباروری یکی از شایع ترین مشکلات دنیاست که در حدود 15 درصد از زوج ها اتفاق می افتد. بر اساس آمارهای موجود، حدود 20 درصد از زوج های ایرانی که جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر را شامل می شوند، نابارور هستند.

به چه زوج هایی نابارور می گویند؟

طبق تعاریف، ناباروری به معنای ناتوانی زوجین در باردار شدن پس از یک سال رابطه جنسی محافظت نشده است.

علل ناباروری چیست؟

علت ناباروری در زنان شامل اندومتریوز، مشکلات تخمک گذاری، سندرم تخمدان پلی کیستیک، مشکلات هورمونی و … است، اما ناباروری تنها یک مشکل زنانه نیست و عوامل مردانه نیز در آن موثر است و حدود 50 درصد موارد را شامل می شود. اسپرم غیرطبیعی، تعداد کم اسپرم، مشکلات هورمونی، واریکوسل، چاقی، جراحی اندام تناسلی، اعتیاد، استعمال دخانیات و ابتلا به برخی بیماری ها از جمله عواملی هستند که می توان در بروز ناباروری در مردان نام برد.

راهکارهایی برای تقویت باروری در مردان

پرستیدن; داشتن فعالیت بدنی کافی باعث تقویت باروری در مردان می شود. مردانی که فعالیت بیشتری دارند سطح هورمون و تولید اسپرم بهتری خواهند داشت. ورزش یا پیاده روی سریع به مدت 30 تا 45 دقیقه در روز می تواند به تقویت باروری مردان کمک کند. در عین حال انجام ورزش های بسیار سنگین و شدید و استفاده از هورمون ها و مکمل های غیرمجاز می تواند منجر به اختلال در باروری فرد شود.

خواب کافی; مدت زمان خواب ایده آل 7 تا 8 ساعت است. تحقیقات نشان می دهد که خواب کوتاه مدت کمتر از 6 ساعت با ناباروری در مردان مرتبط است. مدیریت استرس و غم و اندوه نیز باعث بهبود باروری در مردان می شود.

مصرف برخی مواد غذایی؛ به تقویت باروری مردان کمک می کند. این غذاها شامل نخود، انجیر، کشمش، مربای هویج، مربای شقاقل، مربای بالانگ، شیر برنج، شیر بادام و شیر نارگیل است.

تقویت قدرت باروری مردان گرم مزاج

شناخت خلق و خوی هر فرد کمک زیادی به بهبود سلامت او می کند. اگر مردی علائم گرم مزاجی دارد، باید از مصرف ادویه های تند برای تقویت باروری خودداری کند. مصرف مرغ و ماهی کبابی، ماست و دوغ، جو، گندم، کاهو، کدو تنبل، اسفناج، زرشک، آب انار شیرین و دارچین می تواند برای این افراد مفید باشد.

افزایش باروری در مردان سرد مزاج

اگر فردی سرد مزاج است بهتر است از ترشی و سرکه پرهیز کند و در غذا از زرده تخم مرغ، نخود، زعفران، دارچین و پیاز، گوشت گوسفند، مرغ و کبک در غذا استفاده کند. همچنین مصرف غذاهایی مانند آب نخود، خوراک لوبیا و شوید به این افراد توصیه می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا