سلامت خانواده

لغو روادید برای اربعین امسال نیز برقرار است

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش مهر، احمد وحیدی وزیر کشور سه شنبه شب هشتم خردادماه در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود افزود: در این دیدار موضوعات مختلف امنیتی و همکاری های لازم بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این دیدار هر دو طرف خواستار بهبود سطح روابط بین خود هستند.

وزیر کشور ادامه داد: بحث هایی در اربعین انجام شد، تجربه خوبی در اربعین سال گذشته داشتیم و خواستیم در این جلسه آن را ادامه دهیم و ارتقا دهیم. یکی از توافقات اربعین ورود خودروهای ایرانی به عراق بود که به دلیل تردد در عراق برای خودروهای شخصی امکان پذیر نشد.

وحیدی با اشاره به شعار امسال مراسم اربعین تصریح کرد: با هماهنگی عراق و با توجه به موضوع فلسطین، هماهنگی های لازم برای نامگذاری شعار امسال «کربلا طریق الاقصی» انجام شده و امروز (سه شنبه) این شعار خواهد بود. با حضور وزیر اعلام شود. کشور عراق رونمایی شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو روادید با تاکید بر اینکه صدور گذرنامه اربعین مانند گذشته خواهد بود، تاکید کرد: لغو روادید امسال نیز برای اربعین اعمال خواهد شد. در مراسم حسینی (ع)

وی با اشاره به وضعیت ورود اتباع به ایران و خروج از مرز ایران برای شرکت در اربعین، گفت: اتباعی که اکنون در ایران حضور دارند با توافقات انجام شده با طرف عراقی مانند قبل خواهند بود اما برای پاکستانی و افغانستانی. اتباع محدودیت هایی وجود دارد. به گفته طرف عراقی، این محدودیت ها به کشورها ابلاغ شده است.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز در این نشست خبری با اشاره به موضوعات این نشست اظهار داشت: موضوعات مختلفی از جمله کنترل مرزهای بین المللی و جنایات سازمان یافته مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین تفاهماتی از گذشته بین دو طرف وجود دارد. مرزهای زمینی و هوایی همچون گذشته برای بازدیدکنندگان باز است. موضوعاتی که در جلسات قبلی مورد توافق قرار گرفت مجددا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین درباره تشکیل موکب ها برای استقبال از زائران اربعین گفت: تلاش دولت برای اسکان مناسب برای زائران است. حسینیه عتبه (ع) نیز مجموعه بزرگی را برای پذیرایی از بازدیدکنندگان تدارک دیده است. تمامی امکانات دولت عراق برای خدمت رسانی به زائران بسیج خواهد شد. با توجه به گرمای هوا پیش بینی می کنیم اکثر زائران شبانه مسیر را طی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا