سلامت خانواده

رژیم غذایی غربی بر التهاب روده تاثیر می گذارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، محققان ایتالیایی بر تاثیر رژیم غذایی بر خطر بیماری هایی از جمله بیماری التهابی روده و بیماری آلزایمر تاکید کردند.

در این مطالعه، آن‌ها نقش برخی باکتری‌ها در روده و تأثیر برخی رژیم‌های غذایی بر آنها را بررسی کردند.

نویسندگان خاطرنشان کردند که در حالی که رژیم غذایی غربی به وضوح تعریف نشده است، در این مورد، این رژیم سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مولکول های مشتق شده از گیاه است. ضد اکسیدان است.

همچنین حاوی مقادیر کمی از میوه ها و سبزیجات فرآوری نشده، غلات کامل، محصولات حیوانی تغذیه شده با علف، ماهی، آجیل و دانه ها است.

در عوض، رژیم غذایی غربی، همانطور که توضیح داده شد، حاوی مقادیر بیش از حد چربی اشباع شده، غلات تصفیه شده، شکر، الکل، گوشت فرآوری شده و قرمز، محصولات حیوانی مرسوم، محصولات لبنی پرچرب و نمک است.

به گفته نویسندگان، مقادیر زیاد غذاها و نوشیدنی های بسیار فرآوری شده نیز از ویژگی های رژیم غذایی غربی است.

برای تحقیقات فعلی، آنها این رژیم را با رژیم غذایی مدیترانه ای مقایسه کردند آه تو آنها رژیم غذایی مدیترانه ای را مقایسه کردند آه تو که دارای سطوح پایین تری از غذاهای فرآوری شده و سطوح بالاتری از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های گیاهی، در میان سایر غذاهای گیاهی با مواد مغذی است.

نویسندگان بررسی نقش‌هایی را که برخی باکتری‌ها در پوشش روده ایفا می‌کنند برجسته کردند – به عنوان مثال، Akkermansia muciniphila و Faecalibacterium prausnitzii، دو باکتری مرتبط با توده عضلانی بدون چربی بیشتر، که هر دو در حفظ پوشش روده نقش دارند.

Bacteroides vulgatus و Bacteroides dorei نیز در حفظ پوشش روده نقش دارند.

نشان داده شده است که یک رژیم غذایی پرچرب، به ویژه رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده، تأثیر منفی بر سطوح گونه های Akkermansia muciniphila و Bacteroides در روده دارد.

به نظر می رسد یک رژیم غذایی کم فیبر باعث کاهش تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه می شود که برای تولید مخاط مهم هستند و همچنین تنظیم سلول های T و برخی دیگر از عملکردهای ایمنی را مختل می کند.

بخور سریع غذا بیش از یک بار در هفته با افزایش خطر ابتلا به بیماری التهابی روده همراه است. طبق تحقیقات، این عادت غذایی ضعیف ممکن است خطر ابتلا به کولیت را افزایش دهد زخمی تا 43 درصد و بیماری کرون تا 27 درصد افزایش یابد.

در نهایت، این مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد گوشت قرمز، غذاهای بسیار فرآوری شده، قند و چربی اشباع شده ممکن است از عوامل خطر برای بیماری التهابی روده و همچنین افزایش خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا