سلامت خانواده

داشبورد واگذاری قابلیت اطمینان تجارتنو، ابزاری دقیق برای مدیریت ریسک در زمینه قابلیت اطمینان

به گزارش اقتصاد آنلاین، نازنین حدیدی درباره زیرساخت های صنعت بیمه کشور در استفاده از این ابزارها می گوید: با توجه به وضعیت فعلی سامانه ها و برنامه های اتکا در بازار و با توجه به حجم فعالیت های مربوط به صدور فاکتور. به دنبال فرآیندهای انتقال اتکا، به دلیل وجود سیستم‌های محاسباتی و تجمیع گزارش‌ها و داشبوردها، همواره نیاز به آن احساس می‌شود.

به گفته مدیر بیمه اتکایی تجارتنو، به دلیل پیچیده بودن شرایط و مفاد قراردادهای بیمه اتکایی، نظام مندسازی محاسبات مربوط به قراردادهای بیمه اتکایی به نحو احسن اجرا نشده و فرآیندهای بیمه اتکایی تعریف شده در سامانه ها اغلب به عملیات بیمه اتکایی واگذاری مجدد داوطلبانه محدود می شود. که از میان آنها، داشبورد با تکیه بر بیمه تجارت جدید قصد دارد چنین محدودیت هایی را حذف کند.

وی در رابطه با مزیت رقابتی این محصول و هدف از اجرای آن، اظهار داشت: تسهیل امور انتقال ریسک، ساده‌سازی فرآیندهای اتکا، نظام‌مند کردن صدور فاکتور برای قراردادهای اتکا، ایجاد انبار داده اطلاعات تخصیص ریسک، ایجاد یکپارچه گزارش های تکالیف اتکا، امکان ایجاد پلتفرم های سیستمی. در فرآیند حسابداری ریسک های صادر شده در شرکت، استخراج صورت سود و زیان شعب و اعلام خطرات صادره، ظرفیت مازاد قراردادهای اتکا و ….

جدیدی می گوید: با توجه به اینکه انواع پوشش ها در پلتفرم های مختلف به دست می آیند و بخشی از محاسبات به صورت دستی انجام می شود، اغلب برای دریافت گزارش خلاصه از میزان پوشش یک ریسک با مشکل مواجه می شدیم و همه اینها به ناچار این کار را انجام می دادیم. به صورت دستی محاسبه و در نهایت تجمیع

وی افزود: این کار که با همکاری معاونت برنامه ریزی و توسعه و فناوری اطلاعات بیمه تجارت نو برای اولین بار در حوزه بیمه انجام شد، امکانی برای انجام سیستماتیک تمامی محاسباتی است که به صورت دستی انجام شده است. تا به حال.

جدیدی از منظر حسابداری ریسک می گوید: نیاز به سیستمی جامع که حسابداری هر ریسک صادر شده را به طور جداگانه بررسی کند بسیار محسوس است، زیرا بررسی جریان های مالی روی یک بیمه نامه از مرحله صدور تا مرحله بررسی می شود. کسب پوشش های احتمالی یا زیان های احتمالی، در تسهیل فرآیند مدیریت ریسک و بهینه سازی پرتفوی موثر خواهد بود.

او می گوید این بررسی ها معمولا در شرکت های بیمه به صورت جداگانه انجام می شود. این بدان معناست که سیستم های صدور از سیستم های متکی جدا هستند و هیچ ارتباطی بین این بخش ها در شرکت های بیمه وجود ندارد.

وی در این زمینه ادامه می دهد: در واقع تاکنون سامانه ای برای در نظر گرفتن فرآیند صدور بر اساس هر ریسک موجود نبوده است. بنابراین، داشبوردهای واگذاری اعتماد می توانند به ایجاد ارتباط بین سیستم های صدور و اعتماد و بررسی کامل یک ریسک و محاسبه سود و زیان آن کمک کنند.

به گفته مدیر بیمه اتکایی تجارتنو، رشته هایی که قرارداد اتکایی دارند مانند باربری و باربری در این داشبورد محاسبه شده و گزارش جمع بندی آن نیز موجود است: برنامه ای که امسال در دستور کار ما قرار دارد، اضافه شدن سایر زمینه ها مخصوصاً برای آنها قرارداد امانی منعقد نمی شود، اما در صورت واگذاری اجباری برای آنها انجام می شود تا بتوانیم از آن برای رسیدن به اهداف مدیریت ریسک استفاده کنیم. در حال حاضر آنچه در زمینه پایایی نیاز داریم اجرا شده و در حال اجراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا