سلامت خانواده

دوره های آموزشی گردشگری سلامت اعلام شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدابوطالب قاسمی واسمجانی وی بیان کرد: دوره های آموزشی و توانمندسازی فعالان گردشگری سلامت کشور که بر اساس سرفصل های به روز و مورد نیاز این صنعت تدوین و به استان ها ابلاغ شد به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار گرفت. سیاست های این وزارتخانه

وی افزود: در پی این اقدام دو هدف دنبال شده است. ساماندهی فعالان غیر رسمی و غیرمجاز از طریق تقویت حلقه رسمی فعالان این بخش و تقویت زنجیره و سامانه رسمی فعالان در جهت عرضه بسته های خدماتی. رقابتی و حرفه ای تر به گردشگران سلامت به منظور حمایت از اعتبار و برند نظام درمانی، دارویی و بهداشتی کشور از جمله اهداف تعیین شده است.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری تصریح کرد: در چارچوب سیاست تعاملی و ارتباط موثر با نهادهای فعال این بخش، این دوره های آموزشی با رویکرد مشارکتی و با همکاری وزارت بهداشت تهیه و تدوین شده است. ، درمان و آموزش پزشکی و سایر دست اندرکاران این حوزه.

قاسمی افزود: بر اساس دستورالعمل های موجود مقرر شد مباحث تخصصی در حوزه فرآیندهای درمانی با همکاری نزدیک بین موسسات آموزشی دارای مجوز و دانشگاه های علوم پزشکی استان های قطب انجام شود. این دوره ها شامل شش فصل اصلی و 32 درس بر اساس الزامات فعالان این صنعت است و در تهیه آن به الگوهای موفق بین المللی توجه شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات ابتکاری که در قالب ابلاغ این بخشنامه به آن پرداخته شده است، توجه به نیازهای آموزشی تمامی دست اندرکاران این حوزه از جمله مدیران دفاتر گردشگری سلامت حرفه ای، مدیران آبگرم درمانی، آبگرم حلال، دهکده های بهداشت، راهنمای فعال در این بخش. ، هتل ها، بیمارستان ها و مدیران IPD بیمارستان ها.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری گفت: امیدواریم با آموزش و توانمندسازی فعالان این حوزه بتوانیم کشور را به عنوان مقصد ساماندهی و رشد دهیم. رقابتی گردشگری سلامت به برکت آن گام های اساسی در کمک به اقتصاد کشور و گسترش دیپلماسی سلامت کشور برداشت و به عنوان اقدامی پیشگیرانه از مهاجرت کادر پزشکی پرتلاش کشور جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا