بهداشت و درمان

محصولات آرایشی و بهداشتی باید عاری از مواد سمی باشند

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: اولویت این سازمان در صدور مجوز تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی، عاری از مواد مضر و ممنوع در ترکیب محصول است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا) محمود آل بووی با تاکید بر اینکه کیفیت و سلامت فرآورده های آرایشی و بهداشتی مهمترین شاخص مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی است، افزود: سازمان غذا و دارو در سال های اخیر تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده تا کیفیت آنها را کنترل کند. کوچک انجام داده است.

وی ادامه داد: اگرچه صندوق های نظارتی اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی وظیفه اصلی این اداره کل است، اما سیاست گذاری برای رویدادهای پیشرو در صنعت و حمایت از تولیدکنندگان را نیز سرلوحه برنامه های خود قرار داده است، به طوری که در محصولات آرایشی و بهداشتی از آنها در کشور ما پرمصرف است و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت مردم، داشتن استانداردهای کیفی در آنها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو به عنوان متولی سلامت کشور نقش موثری در حفظ و ارتقای کیفیت و ایمنی فرآورده های آرایشی و بهداشتی دارد. وی افزود: ما در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و دارو هستیم، همواره بر این اساس عمل کرده ایم که محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد مواد مضر و ممنوعه در ترکیبات خود باشند و سپس فرآیند تولید و ساخت این محصولات از استانداردهای کیفی لازم بهره می برد و سپس بازار مصرف معتبر و مطلوبی برای آنها وجود دارد تا مصرف کنندگان به محصولات آرایشی و بهداشتی مورد تایید دسترسی مناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی دستورالعمل ها و آیین نامه های مصوب در خصوص فرآورده های آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو بر دور نگه داشتن بازارهای مصرف از عرضه محصولات قاچاق، تقلبی و بی کیفیت تاکید دارد، گفت: معمولاً گستره محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات بهداشتی در کشور گسترده است. توجهی نمی شود ضمن اینکه علاوه بر مسائل مالی، بحث سلامت و اشتغال نیز در این حوزه فراگیر و به سرعت در حال رشد مطرح است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا