سلامت خانواده

ماجرای تخریب بیمارستان تاریخی «مسیح» با تصمیم دیوان عدالت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در خصوص تخریب بیمارستان تاریخی «مسیح» از سوی دیوان عدالت اعلام کرد: ساخت بیمارستان مسیح به اواخر دوره قاجاریه بازمی گردد. و در سال 1381 میراث فرهنگی بر اساس ضوابط و شاخص هایی که ایشان این بیمارستان را به ثبت ملی رسانده بودند، اما در مدتی که میراث فرهنگی بیمارستان مسیح به ثبت ملی رسید، اقدام خاصی برای مرمت و نگهداری این بنا صورت نگرفت.

وی افزود: مالک که از اقلیت های دینی است در سال 1387 در رابطه با این بیمارستان در دیوان عدالت اداری اقامه دعوی کرد که بر این اساس دیوان عدالت اداری در تاریخ 18 اردیبهشت 87 رای لغو فرهنگی را صادر کرد. تصمیم میراث برای ثبت ملی بیمارستان مسیح. انجام داد

کریمی بیان کرد: در تاریخ 23 اردیبهشت 1395 رئیس میراث و فرهنگ کشور با ارسال نامه ای به شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری اعلام کرد که به رأی دیوان اعتراضی نداریم، تمکین می کنیم و انجام می دهیم. مانع از اجرای حکم نشود.

وی ادامه داد: این ساختمان متروکه شد و به محل تجمع معتادان تبدیل شد، حتی بخشی از اموال آن به سرقت رفت و دو آتش سوزی در این مکان رخ داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: طبق آخرین رای دیوان عدالت اداری این ملک از ثبت ملی خارج شده است.

کریمی گفت: دیوان عدالت اداری به دلیل اینکه ملک شخصی است و از زمان قاجار در اختیار این خانواده بوده رای صادر کرد و شهرداری را مکلف به صدور مجوز تخریب و ساخت این ملک کرد.

وی بیان کرد: طبق رای دیوان عدالت اداری شهرداری مکلف به صدور پروانه ساختمانی و پروانه ساختمانی شد و این رای از طریق شهرداری در حال تجدیدنظرخواهی است. شعبه سی و هفتم دیوان عدالت اداری پس از رسیدگی مجدد در تاریخ 9 آذر 1402 رأی را عیناً تأیید کرد.

کریمی ادامه داد: شهرداری مجوز تخریب و عملیات ساختمانی را صادر کرده و تمامی کارها بر اساس رای و مستندات قانونی انجام شده است. البته از بیمارستان تاریخی اثری باقی نمانده و فقط مالک خرابه ها را تمیز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا