سلامت خانواده

تحویل دارو با کارت ملی جعلی

به گزارش اختازآنلاین به نقل از ایلنا، پس از پخش برخی گزارش های مردمی در فضای مجازی مبنی بر درخواست ارائه کارت ملی یا شناسنامه برای شناسایی بیمه شده متقاضی دارو در داروخانه های طرف قرارداد تامین اجتماعی. سازمان، منابع آگاه در این سازمان، هرگونه اطلاع رسانی به داروخانه ها این اقدام را رد کردند.

منابع سازمان تامین اجتماعی البته اعلام کردند که از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیکی مقرر شده بود تمامی داروخانه های طرف قرارداد عملیات احراز هویت را انجام دهند و هویت گیرنده دارو را شناسایی کنند. دارو با یکی از کارت های شناسایی با عکس و کد ملی، اما اخیراً برای اجرای این پروتکل، ابلاغیه و دستورالعمل جدیدی صادر نشده است.

در روزهای اخیر برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی حاکی از آن است که در برخی موارد از مشتریان داروخانه ها خواسته شده تا مدارک هویتی خود را برای پرکردن نسخه الکترونیکی پزشک در داروخانه نشان دهند و در این زمینه با مشکل مواجه شده اند. گرفتن دارو

البته روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر وقوع مواردی که متصدیان داروخانه از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مدارک هویتی از قبیل «کارت ملی»، «شناسنامه» و. .. این تالار در خصوص چنین موضوعی برای داروخانه ها صادر نشده است و به گزارشی در این زمینه برخورد نکرده ایم که داروخانه ها از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مدارک هویتی مثبت بخواهند.

به این ترتیب به نظر می رسد هرگونه درخواست مدارک برای تحویل دارو از داروخانه های قراردادی سازمان تامین اجتماعی و تشکیل نسخه الکترونیکی در ازای ارائه مدارک هویتی فاقد وجاهت قانونی است.

علی علی بیگی (عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی) در پاسخ به این گونه گزارش ها گفت: این احتمال وجود دارد که داروخانه ای از مشتریان کارت ملی استفاده کند یا شناسنامه بخواهد تا امثال من استفاده نکنند. بيمه بيمه شدگان بدون حق، اما اولاً چنين موضوعي بايد از سوي سازمان تامين اجتماعي رسماً به داروخانه ها ابلاغ شود و ثانياً روال دريافت دارو به گونه اي نباشد كه بيمه شده دچار مشكل شود. داروهایش را می گیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا