بارداری

مصرف فلوراید زیاد در دوران بارداری به رشد مغزی نوزاد آسیب می‌زند

به گزارش سلامت جو به نقل از ایندیپندنت فارسی، مطالعات جدید از ارتباط مصرف زیاد فلوراید در دوران بارداری و مشکلات رفتاری نوزادان و کودکان خبر می دهد.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که روز دوشنبه در مجله JAMA منتشر شد، کودکانی که در معرض سطوح بالای فلوراید، یک ماده معدنی طبیعی که در طول دوره جنینی در مقادیر متفاوتی در آب وجود دارد، قرار می‌گیرند، احتمالاً دچار تحریک‌پذیری، سردرد و سردرد می‌شوند. معده درد بعدا ، اضطراب و علائم مربوط به اوتیسم مواجه می شوند.

تریسی باستین، نویسنده ارشد این مطالعه از کالیفرنیای جنوبی گفت: قرار گرفتن در معرض فلوراید در دوران بارداری به این معنی نیست که کودک مشکلات عصبی رفتاری بیشتری خواهد داشت. او به نیویورک پست گفت: ما بین قرار گرفتن در معرض فلوراید بالا قبل از تولد و مشکلات عصبی رفتاری در سن سه سالگی ارتباط پیدا کردیم، اما برای تعیین علیت به مطالعات بیشتری نیاز داریم.

داده‌های این مطالعه از مرکز تحقیقات مدرس (MADRES) بدست آمد که شرایط خانواده‌های عمدتا اسپانیایی تبار در لس آنجلس را از بارداری تا دوران نوزادی ردیابی می‌کند. محققان قرار گرفتن مادر در معرض فلوراید را از نمونه ادرار 229 زن باردار در سه ماهه سوم بارداری ارزیابی کردند. به گفته نویسندگان این مطالعه، 83 درصد بیشتر «مشکلات رفتاری درونی» در کودکانی مشاهده شد که مادرانشان سطوح بالاتری از فلوراید داشتند و هیچ رابطه ای بین این سطوح فلوراید در مادران و «رفتارهای بیرونی» کودکان مانند پرخاشگری و پرخاشگری مشاهده نشد. مشکلات تمرکز

برخی از کشورها چندین دهه است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به آب آشامیدنی فلوراید اضافه می کنند. شواهد نشان می دهد که فلوراید مینای دندان را تقویت می کند، رشد باکتری ها را مهار می کند و مواد معدنی از دست رفته را جایگزین می کند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیش از 209 میلیون نفر یا حدود 72.7 درصد از جمعیت ایالات متحده، از سال 2020 فلوراید را از سیستم های آب عمومی دریافت خواهند کرد. با این حال، جنبش ضد فلوراید امیدوار است که این حجم را کاهش دهد.

طرفداران این جنبش می گویند که این فلورایده کردن اصل آزادی سلامت را نقض می کند و عده ای مشتاقانه سعی در ممنوعیت آن در شهر خود دارند.

مطالعه ای در کانادا در سال 2019 نیز نشان داد که بین قرار گرفتن مادران در معرض سطوح بالای فلوراید و ضریب هوشی پایین کودکان سه تا چهار ساله ارتباط وجود دارد. محققان ممنوعیت افزودن فلوراید به آب را توصیه نکردند، اما گفتند این نتایج نشان می دهد که مصرف فلوراید باید در دوران بارداری کاهش یابد.

باستین و همکارانش هنوز در تلاشند تا تعیین کنند فلوراید در دوران بارداری چگونه بر رشد مغز نوزادان تأثیر می‌گذارد، اما آنها پیشنهاد می‌کنند که زنان باردار برای احتیاط از آب فیلتر شده استفاده کنند و خاطرنشان کردند که «حتی برخی از دستگاه‌های تصفیه آب رومیزی به خوبی فلوراید را فیلتر می‌کنند». انجام دادن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا