سلامت خانواده

قیمت طلا و سکه چقدر پایین خواهد آمد؟

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر کاهش یافته، روند نزولی قیمت جهانی طلا و بازار ارز روند صعودی قیمت ها را در بازار داخلی طلا متوقف کرده است.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بازار طلا در رکود شدیدی قرار دارد، اظهار داشت: وارد سومین ماه سال شده ایم متاسفانه شرایط صنعت طلا گیج شده است.” شاید از ابتدای امسال تاکنون تولید 15 درصدی در صنعت طلا وجود نداشته باشد.

وی افزود: واحدهای تولیدی به شدت آسیب دیدند، صنعت طلا در بحران به سر می برد و تعطیلی هایی که به دلیل فعالیت سامانه جامع معاملات رخ داد باعث دلسردی فعالان بازار شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه بازار طلا از وضعیت خوبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: عبور از این شرایط نیازمند اصلاحات در نظام جامع معاملات است. رئیس جمهور شهید گفته بود که باید دغدغه طلافروشان برطرف شود، بنابراین بخشی از مشکلات نظام برطرف شد.

بذرافشان افزود: این اصلاحات کامل نیست و نیاز به بررسی مجدد دارد و تا زمانی که این نگرانی فعالان بازار برطرف نشود، نمی توان شرایط را برای ادامه فعالیت ها فراهم کرد. تقاضا داریم فعالیت نظام را متوقف کنند و اجازه دهند این اصلاحات در کارگروه تخصصی انجام شود.

وی افزود: همکاران ما نگران فعالیت اقتصادی آینده خود هستند و چون در اصلاحات به تمام دغدغه های بازاریان طلا رسیدگی نشده است، شرایط برای ادامه فعالیت مساعد نیست و باید شرایط به گونه ای پیش برود که صلح به بخش طلا باز می گردد.”

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ثبت سرمایه حذف شده و اصلاحاتی در ثبت آنی انجام شده است، اما شرایط این سامانه با قانون صنعت طلا همخوانی ندارد و رفع ایرادات آن ضروری است. بر اساس تفاهم به دست آمده در یک کارگروه تخصصی.

با بیان اینکه قیمت طلا و سکه تثبیت شده است؛ وی بیان کرد: بازار در هفته های گذشته کاهش قیمت خوبی داشت و اکنون نسبت به بازار جهانی و بازار ارز به کف قیمت طلا و سکه رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه مردم نگران خرید طلا و سکه و سرمایه گذاری در این حوزه هستند، گفت: با نگاه به آینده بازار، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها وجود ندارد، اما احتمال افزایش قیمت وجود دارد. در بازار به دلیل نوسانات بازار ارز و جو جهانی. داشتن

آخرین نرخ در بازار طلا و سکه

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر گرم طلای 18 عیار در بازار 3 میلیون و 297 هزار تومان بود. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید 40 میلیون و 100 هزار تومان، سکه طرح قدیم 37 میلیون تومان، نیم سکه 22 میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه 14 میلیون و 950 هزار تومان و سکه یک گرمی 6 میلیون و 900 هزار تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا