سلامت خانواده

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد مرگ و میر ترافیک – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته خبرگزاری مهر ، محبت بلکلی مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اظهارات خود تأکید کرد که منطقه مدیترانه شرقی دومین میزان مرگ و میر است مایه وی گفت: “هر روز ، حداقل 5 نفر در جاده های ما می میرند که بسیاری از آنها امیدوار و با استعداد هستند.”

وی همچنین به کاهش قابل توجه میزان مرگ و میر اشاره کرد مایه جاده در ایران از سال 5 نمونه ای موفق ، ساختاری و مبتنی بر شواهد بوده و خواستار ادامه تلاش برای ادامه در چارچوب اقدامات ایمنی جاده های جهانی است.

متن کامل سخنرانی محبت بلکلیمدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی در هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت و ایمنی ترافیک به شرح زیر است:

تقدس اومحمد رضا آرف ، معاون اول رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران Zaqqandiوزیر بهداشت و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران خانم فرزان سادگ ، وزیر جاده ها و توسعه شهری جمهوری اسلامی ایران آقای اسکاندر مامنی ، وزیر داخلی جمهوری اسلامی ایران ، شرکای شرکای محترم ، خانمها و آقایان ، در هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت ترافیک و ایمنی ، ما جمع شده ایم. مگسپاسخ: از مرگ و میر و مرگ و میر پیشگیرانه در جاده های ما و ایجاد جوامع ایمن تر و سالم برای همه جلوگیری می کند.

براساس گزارشی از سوی سازمان بهداشت جهانی برای ایمنی جاده جهانی ، تخمین زده می شود که 1.5 میلیون نفر در جاده های سراسر جهان جان خود را از دست داده اند.

صدمات ترافیک جاده ای یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و مایه آنها در جهان به ویژه در بین کودکان و نوجوانان از 5 تا 5 سال هستند. میزان مرگ و مایه دنیای مرگ و میر 1،5 نفر است.

در منطقه دریای مدیترانه شرقی ، اوضاع حتی بیشتر نگران کننده است. منطقه ما حدود 2 درصد از مرگ و میر ترافیک جاده ای جهان را تشکیل می دهد. این منطقه ای با میزان مرگ و مایه 2 در هر 2.3 نفر در سازمان بهداشت جهانی دوم است. هر روز ، حداقل 5 نفر در جاده های ما می میرند که بسیاری از آنها جوانان با امید و با استعداد هستند.

در جمهوری اسلامی ایران ، با وجود پیشرفت چشمگیر ، بار تلفات هنوز هم زیاد است. سازمان بهداشت جهانی مایه جاده ایران حدود 1.2 در سال در سال تخمین می زند. بین 1 تا 2 سال ، بیش از 2.5 نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند.

با این حال ، هنوز دلایل خوش بینی وجود دارد. میزان مرگ را کاهش دهید و مایه از اوج 1 ، هر 2.3 نفر در سال تا سطح فعلی ، یک گواهی قدرتمند تعهد و اقدام پایدار است.

من دولت جمهوری اسلامی ایران را بخاطر رهبری فعال خود ، به ویژه با پیشاهنگی ملی “نه به طور تصادفی” ستایش می کنم. این ابتکار چند منظوره هم به موقع و هم قابل ستایش است ، الگویی از اقدام هماهنگ و مبتنی بر شواهد.

این اسکن از یک رویکرد ساختاری و گام به گام پیروی می کند:

اقدامات کوتاه مدت در تعطیلات نوروز بر اجرای قوانین ، آگاهی عمومی و آموزش برای کاهش افزایش فصلی در تصادفات متمرکز است. • استراتژی های میانی با افزایش ایمنی وسایل نقلیه و بهبود زیرساخت های جاده ای ، خطرات ساختاری را هدف قرار می دهد. • تلاش های طولانی مدت پایه و اساس ایمنی جاده ای پایدار را از طریق تدوین سیاست ها ، هماهنگی نهادی و هماهنگی با بهترین شیوه های جهان ایجاد می کند. اینگونه است که تغییر واقعی و پایدار از طریق اراده سیاسی ، اقدام مشترک و سیاست های مبتنی بر شواهد رخ می دهد.

همانطور که ما به آینده نگاه می کنیم ، از همه ناچیز من می خواهم با دهه ایمنی جاده 2-5 هماهنگ باشم ، که به آن توجه می شود: • مدیریت ایمنی جاده • جاده ها و حرکات ایمن تر • اتومبیل های SAFI • کاربران جاده ایمن • واکنش بهینه پس از تصادف.

اینها ، به طور کلی ، ستون فقرات یک رویکرد سیستم ایمن را تشکیل می دهد. این رویکرد پایه و اساس استراتژی های ملی و منطقه ای است که با هدف کاهش مرگ و مرگ مایه و این خسارت ترافیک جاده ای است.

این استراتژی ها همچنین برای دستیابی به هدف توسعه پایدار 2.3 مهم است ، که هدف آن کاهش مرگ و کاهش مرگ و مایه و خسارت ترافیک جاده ای تا 5 سال است. در این تلاش ، سازمان بهداشت جهانی در کنار ایران و کلیه کشورهای عضو قرار دارد. از طریق پشتیبانی فنی ، راهنمایی سیاست ها و ظرفیت سازی ، ما متعهد هستیم که از سفر ملی شما به جاده های ایمن تر و جوامع مقاوم تر حمایت کنیم.

نجات جان و اطمینان از پایان هر سفر با ایمنی ، مأموریت مشترک ما است. برای انجام این مأموریت ثابت قدم بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا