سلامت خانواده

خبر خوش دولت از خرید تضمینی گندم در سال 1403

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش صداوسیما، سهراب سهرابی افزود: از این مبلغ حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان توسط دولت به کشاورزانی که گندم مازاد خود را به مراکز رسمی خرید تضمینی تحویل داده اند پرداخت شده است و مابقی وجوه نیز در حال پیگیری است. وزارت جهاد کشاورزی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در کشور ادامه دارد، تصریح کرد: برآوردها نشان می دهد در سال زراعی جاری 13.5 تا 14.5 میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود 11.5 تا 12 میلیون تن گندم خریداری می شود تا اطمینان حاصل شود که به این ترتیب در تولید و خرید تضمینی این محصول به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

در این میان مجری طرح گندم کشور از کشاورزان خواست گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی رسمی گندم تحویل دهند و از تحویل این محصول به دلالان و دلالان خودداری کنند تا دچار عواقب نشوند.

وی ادامه داد: گندم آبیاری در سطح دو میلیون هکتار و گندم دیم در سال زراعی جاری در سطح چهار میلیون هکتار نهایی شده است.

سهرابی تصریح کرد: در اقلیم های سردسیر به ویژه در کردستان، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین با دو موضوع آفات و بیماری های گندم به ویژه زنگ زرد مواجه هستیم و از این رو از کشاورزان می خواهیم با این آفات و بیماری ها برخورد کنند. با مشاوره کارشناسان برای جلوگیری از آسیب بجنگید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا