سلامت خانواده

ضایعات تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش خبرآنلاین، فرشته میرزازاده افزود: وجود انبارهای اختصاصی به منظور دپو و نگهداری دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی ضروری است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: وی گفت: طی چند ماه گذشته کمک های لازم برای ایجاد این انبارها به گروه های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که فاقد انبار بودند، صورت گرفته است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو بر لزوم وجود انبارهای اختصاصی برای نگهداری و نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وی از خرید متمرکز تجهیزات پزشکی دفاع کرد و گفت: تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها باید به صورت متمرکز و هدفمند خریداری شود. باید از خرید اجناس بی کیفیت و غیر اصیل خودداری شود و در عین حال میزان خرید برابر با مصرف باشد تا اتلاف منابع نیز کاهش یابد.

میرزازاده ادامه داد: در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی برخی از اموال دانشگاه ها در حوزه تجهیزات پزشکی بیش از یک سال ذخیره می شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نگهداری ملزومات و تجهیزات پزشکی باید در انبارهای مناسب باشد، ترجیحاً دانشگاه ها همواره دارای ذخایر استراتژیک باشند.

وی افزود: طی دو سال گذشته از تمامی دانشگاه های علوم پزشکی بازدید شده و اقدامات لازم برای ایجاد انبار در هر دانشگاهی که انبار تجهیزات پزشکی ندارد، انجام شده است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا