سلامت خانواده

این غذا از فشار خون بالا جلوگیری می کند

به گزارش خبرآنلاین، فشار خون بالا اختلالی است که در آن فشار خون در رگ ها به طور مزمن افزایش می یابد. با هر ضربان، قلب خون را از طریق شریان ها به بقیه بدن پمپ می کند. فشار خون نشان می دهد که هنگام تپش قلب چقدر خون به دیواره رگ ها فشار می آورد. اگر فشار خون بسیار بالا باشد، قلب باید سخت‌تر کار کند و این می‌تواند باعث مشکلات ارگان و بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی یا نارسایی کلیه شود.

به گزارش بهداشت نیوز، در بسیاری از موارد بیماران علائم خاصی از خود نشان نمی دهند، حتی ممکن است بدون اطلاع از فشار خون بالا دچار عواقب بدی شوند. شرایطی مانند خونریزی داخلی، بیماری مزمن کلیوی، مشکلات قلبی، سکته مغزی و مشکلات بینایی از عوارض فشار خون بالا کنترل نشده است. عواملی مانند چاقی، استرس، مصرف زیاد نمک، سابقه خانوادگی فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، کمبود ویتامین D، دریافت کم کلسیم، پتاسیم و منیزیم می تواند شما را مستعد ابتلا به این بیماری کند.

یکی از غذاهای مهمی که به نظر می رسد در کاهش خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا نقش دارد، ماست کم چرب است. بر اساس اسناد موجود، افرادی که به مدت طولانی ماست کم چرب مصرف می‌کنند، فشار خون سیستولیک پایین‌تری دارند (فشار خون سیستولیک، عددی که نشان‌دهنده حداکثر فشاری است که خون شما بر دیواره‌های شریان‌ها (رگ‌ها) وارد می‌کند. ضربان) و خطر فشار خون بالا. در آنها کمتر است. مصرف مداوم ماست با نسبت وزن و کاهش شاخص توده بدنی همراه است. کلسیم موجود در ماست یکی از ریزمغذی های مهم برای سلامتی است و راندمان جذب بالایی دارد. ماست همچنین منبع خوبی از پروتئین است، قدرت سیری خوبی دارد و درصدی از آب مورد نیاز بدن را تامین می کند.

کلسیم موجود در ماست باعث انعطاف پذیری عروق می شود و رگ ها می توانند منبسط شوند و فشار را کاهش دهند. از سوی دیگر، برخی از محققان معتقدند که باکتری های موجود در ماست به کاهش فشار خون کمک می کند.

یک رژیم غذایی سالم شامل ماست کم چرب، میوه و سبزیجات کافی و فعالیت بدنی مناسب می تواند به پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله فشار خون کمک کند و سلامت شما را تضمین کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا