سلامت خانواده

ضرورت حضور فیزیوتراپیست در تیم های ورزشی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج عبدالهی به برگزاری سمینار جدید فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: سمینار جدید فیزیوتراپی و الکتروتراپی ورزشی دارای 10 امتیاز بازآموزی برای مقاطع مختلف فیزیوتراپی و برخی تخصص های مرتبط مانند ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی، عمومی بود. پزشکان و غیره که در 3 و 4 ژوئن ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این سمینار را برجسته سازی اهمیت رشته الکتروتراپی و نقش آن در درمان انواع بیماری ها دانست و افزود: یک روز از این سمینار به موضوع فیزیوتراپی ورزشی و روز دوم به میزگردهای تخصصی الکتروتراپی اختصاص داشت. .

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران مباحث مطرح شده در این سمینار را در قالب 8 پنل تخصصی بیان کرد و گفت: موضوعاتی مانند نقش ورزش و ورزش در درمان، آسیب های رایج ورزشی، اورژانس های ورزشی، مدالیته های جدید فیزیوتراپی، استفاده هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در درمان ، توسط کارشناسان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص موضوع دوم سمینار که فیزیوتراپی ورزشی است، گفت: فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی در درمان صحیح آسیب های ورزشی و پیشگیری از عود آنها دارد.

عبدالهی ادامه داد: انجام به موقع فیزیوتراپی برای این آسیب ها که توسط فیزیوتراپیست خبره در حوزه ورزش ارائه می شود، می تواند نقش اساسی در بهبود کامل و موثر آسیب های ورزشی داشته باشد تا از بروز عوارض ثانویه و ثانویه پیشگیری شود. عود آن

وی در پاسخ به ضرورت حضور فیزیوتراپیست در کنار تیم های ورزشی گفت: تمامی تیم های ورزشی باید یک فیزیوتراپ در کنار خود داشته باشند تا سلامت جسمانی بازیکنان را زیر نظر داشته باشد و مراقب مصدومان تیم باشد و ضمن اینکه انجام فیزیوتراپی مناسب، تمرینات مناسب برای مدیریت مجروحان طراحی و بازگشت ایمن آنها به تیم.

عبدالهی خاطرنشان کرد: تجربه نشان می دهد تیم هایی که فیزیوتراپ ندارند با آمار مصدومیت بالایی مواجه می شوند و هزینه های زیادی را صرف عوارض ناشی از آن می کنند و حتی به همین دلیل ممکن است عمر ورزشی برخی از بازیکنان این گونه تیم ها کوتاه باشد.

وی افزود: در سمینار 4 پنل تخصصی با موضوع فیزیوتراپی ورزشی برگزار شد و موضوعاتی همچون نقش ورزش درمانی، بازگشت ایمن به ورزش، نسخه های ورزشی و موضوع دوپینگ در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا