سلامت خانواده

کنترل بیماری ها در مناطق مرزی بسته نیست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی با تاکید بر لزوم افزایش برنامه های مراقبتی و پایش مرزی افزود: وزارت بهداشت حتی در زمانی که موارد بیماری ها بسیار کم باشد، نظارت بر مرزها را کاهش نخواهد داد.

وی هدف از این بازدیدها را پایش، ارزیابی و برنامه ریزی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات تشخیصی دانست و گفت: ارتقای خدمات تشخیصی یکی از محورهای اصلی برنامه کنترل HIV و مالاریا است و منجر به تشخیص به موقع بیماری می شود. بیماری.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در صورت ورود فردی با علائم بیماری به نقاط مرزی کشور باید به عنوان مراقبت سندرمی از وی نمونه برداری شود، تصریح کرد: به طور کلی مراقبت باید انجام شود. در هر زمان قطع نمی شود، اما بسته به شرایط بیماری، ممکن است با شدت و ضعف مواجه شود.

عرشی در سفر به ایرانشهر از مرکز شماره پنج شهری و آزمایشگاه مرجع ایرانشهر، مرکز خدمات جامع سلامت و واحدهای بیماری و واکسیناسیون تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک از امکانات و روند انجام این کار دیدن کرد. ارائه خدمات مشاوره ای، آزمایش HIV، برنامه های آموزشی برای مددجویان، ارائه خدمات به گروه هدف، تجزیه و تحلیل شاخص های مربوطه، برنامه های سلامت زنان و همچنین نحوه مداخله برای حفظ سلامت و رفاه گیرندگان خدمات مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا