سلامت خانواده

بیکاری 60 هزار کامیون ایرانی را تهدید می کند

به گفته رضا رستمی، تداوم مشکل بیمه سبز رانندگان ایرانی و مشکلات در صدور ویزا باعث شده تا بازرگانان برای حمل کالا، رانندگان خارجی را ترجیح دهند و این موضوع باعث زمینگیر شدن 60 هزار کامیون ایرانی شده است.

وی گفت: تعلیق بیمه سبز رانندگان ایرانی که از ابتدای سال 2024 آغاز شده و تا پایان نیمه اول سال جاری ادامه دارد، هنوز حل نشده است و این موضوع دغدغه اصلی کمیسیون حمل و نقل است. امروز.” این مشکل می تواند باعث گیر افتادن 60 هزار کامیون فعال در ترانزیت کالا در کشور شود.

وی افزود: رانندگان ایرانی در حال حاضر مجبورند بیمه سبز خود را از کشورهای خارجی خریداری کنند که این امر هزینه حمل بار را افزایش می دهد و صاحبان بار ترجیح می دهند از کامیون های خارجی مانند ترک، گرجی و … استفاده کنند، زیرا حمل بار توسط خارجی است. راننده ای که تحت پوشش بیمه سبز به ایران می آید و حمل و نقل را بر عهده می گیرد در مقایسه با راننده ایرانی که مجبور به خرید بیمه سبز از یک شرکت بیمه خارجی است هزینه کمتری به صاحب بار تحمیل می کند که پیامد این اتفاق بیکاری ایرانیان است. رانندگان کامیون و جایگزینی آنها با رانندگان خارجی.

رستمی ادامه داد: این مشکل با وجود اینکه همچنان مشکلاتی برای صدور روادید برای رانندگان ایرانی وجود دارد همچنان پابرجاست و در بین کشورهای اروپایی تنها ایتالیا به میزان محدودی به رانندگان ایرانی ویزا می دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران از سال 1354 به عضویت کنوانسیون جهانی بیمه درآمده و برای رفع تعلیق باید به الزامات آن پایبند باشد، اما تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه بیانگر اجرای الزامات کنوانسیون مذکور از طرف بیمه است. مرکز دیده نشده است.

وی تصریح کرد: تمامی آنچه از سوی بیمه مرکزی ایران برای حل این معضل در پنج ماه گذشته از سال 2024 تاکنون اعلام شده است، اجرایی نشده و در پاسخ به مکاتبات مختلف کمیسیون حمل و نقل اتاق، راهکار قابل قبولی ارائه نشده است. ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا