اخبار سلامت

ثبت روزانه 750 مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، اسماعیل فراهانی; معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران در برنامه تلویزیونی «تهران 20» با بیان اینکه طی هفته گذشته 4248 تماس در سازمان اورژانس استان تهران ثبت شده است، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی اورژانس استان تهران است. اورژانس بیمارستانی سامانه 115 می باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مزاحمت برای دستگاه های حساس و خدمات رسان مانند اورژانس تهران تبعات زیادی دارد، افزود: این مزاحمت ها ما را با مشکلات اساسی مواجه می کند. یکی از مشکلات این است که خطوط ما را اشغال می کند و وقتی یک بیمار واقعی یا مجروح نیاز به کمک داشته باشد ممکن است پشت خط بماند و این برای بسیاری از بیماران خطرناک است.

فراهانی تصریح کرد: بر اساس آمار اورژانس تهران روزانه 750 تماس مزاحم با اورژانس تهران داریم که روزانه 11 هزار تماس تلفنی قابل توجه است.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران تصریح کرد: برخی از تماس گیرندگانی که مزاحم محسوب می شوند کودک هستند و برخی با آدرس های اشتباه و فحش دادن خط را اشغال می کنند. با این حال، بسیاری از تماس گیرندگان 911 جوانانی هستند که برای سرگرمی با 911 تماس می گیرند و برخی از این افراد همیشگی هستند.

فراهانی درباره پیگیری های انجام شده از سوی این سازمان برای برخورد با مزاحمان تلفنی گفت: این موضوع را به صورت بسیار جدی پیگیری کرده ایم و معاونت حقوقی سازمان متولی این پیگیری است.

وی با بیان اینکه در سال 96 یک نفر به تنهایی 170 بار در سامانه 115 اختلال ایجاد کرده است، افزود: در سال گذشته بیشترین اختلالات تلفنی را شناسایی کردیم و حدود 18 پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده که در حال پیگیری است. برای تمامی مزاحمان تلفنی پرونده قضایی تشکیل می شود و ابتدا خطوط آنها مسدود و با صاحب خط تماس گرفته می شود. اگر تعداد دفعات اخلال زیاد باشد پس از جریمه و تعهد کپی می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا