سلامت خانواده

خبر مهم وزیر کار از یارانه ها

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه 15 خرداد در حاشیه هشتمین همایش ملی کارگری اظهار داشت: امسال این همایش ملی دارای چندین دستور کار از جمله کار فاخر، ایمنی و بهداشت کار، ملی است. و مشارکت مردمی در عرصه کار و رسیدگی به امور، رفاه و حقوق کارگران شکل گرفت. این موضوعات به عنوان منشور کار در طول سال رصد می شود و ما از آنها به عنوان برنامه کاربردی در اجرای توصیه های مقام معظم رهبری استفاده می کنیم که ایشان فرمودند باید وضعیت کارگران را بهبود بخشد.

وی افزود: یکی از سخنان مورد تاکید شهید رئیسی این بود که کارگاه ها و کارخانه ها تعطیل نشوند. موضوع دیگری که رئیس جمهور شهید بر آن تاکید کرد رشد اقتصادی بود. سال گذشته پس از یک دهه شاهد رشد اقتصادی بی سابقه در کشور بودیم به طوری که صندوق بین المللی پول نیز بر این موضوع صحه گذاشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم رشد اقتصادی بتواند در کانال رشد 8 درصدی حرکت کند، تاکید کرد: موضوع دیگر مهار تورم و مدیریت نقدینگی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

مرتضوی درباره کاتالوگ الکترونیکی گفت: جلسه ای با آقای مخبر داشتیم تا این فرآیند به شکلی جدید طراحی و انجام شود. جزئیات آن اعلام خواهد شد؛ البته این طرح ادامه دارد و مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت اما جزئیات آن هنوز به تصویب نرسیده است. میزان بودجه و اعشار به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این منظور باید جلساتی با حضور سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت برگزار شود تا هماهنگی بین دستگاه ها افزایش یابد. در ادامه طرح فاکتور الکترونیکی شکی نیست.

وزیر تعاون درباره ساخت مسکن کارگری گفت: جانشین کمپ مسکن کارگری تعیین شده و تعاونی های کارگری در تلاش هستند تا مسکن کارگری به ثمر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا