بهداشت و درمان

کاهش جهانی «امید به زندگی» پس از همه‌گیری کرونا

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، آژانس سلامت سازمان ملل متحد در این باره گفت: اپیدمی کووید 19 روند افزایش مستمر امید به زندگی را معکوس کرد.

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت، امید به زندگی در جهان با کاهش 1.8 سالی به 71.4 سال رسیده است که با آمار سال 2012 برابری می کند.

در همین حال، تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که کشورها باید برای محافظت از نسل‌های آینده بر سر یک توافق جهانی علیه همه‌گیری به توافق برسند.

این آمار حتی بدتر از یافته های مطالعه ای بود که در ژانویه توسط Lancet منتشر شد. در آن مطالعه نشان داده شد که میانگین امید به زندگی در طول همه گیری 1.6 سال کاهش یافته است.

کارشناسان Lancet تخمین زدند که کووید-19 به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث 15.9 میلیون مرگ بیشتر طی سال های 2020-2021 شده است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، با این حال، مطالعه سازمان بهداشت جهانی نشان داد که امید به زندگی در سراسر جهان به یک اندازه کاهش نیافته است.

بر اساس این یافته ها، آمریکا و آسیای جنوب شرقی بیشترین آسیب را متحمل شدند و امید به زندگی حدود سه سال در این مناطق کاهش یافت.

همچنین غرب اقیانوس آرام کمترین آسیب را دید و امید به زندگی در این منطقه تنها 0.1 سال کاهش یافت.

امید به زندگی یک شاخص آماری است که نشان می دهد افراد یک جامعه به طور متوسط ​​چقدر عمر می کنند یا به عبارت دیگر انتظار می رود چقدر عمر کنند.

همه‌گیری کووید-19 به دلیل تأثیرات منفی بر خدمات بهداشتی، اعمال محدودیت‌های کرونا، قرار گرفتن افراد در شرایط ناشناخته و غیره، پیامدهای زیادی برای سلامت جسمی و روانی مردم در سراسر جهان داشته است.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید-19 در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020 شیوع ویروس کرونا را یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا