اخبار سلامت

وجود 2500 داروی گیاهی/ داروهای گیاهی را خودسرانه مصرف نکنید

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، حسین رضایی زاده; دبیر علمی اولین کنگره علمی طب ایرانی امروز در نشست خبری در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه با صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو، تعداد داروهای طبیعی و سنتی افزایش یافت، گفت: داروها بسیار وسیع و متنوع شده است و پاسخگوی نیازهای جامعه خواهد بود. کرد: تاکنون 2500 داروی گیاهی و فرآورده های طب سنتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته است. بین طب گیاهی و گیاه درمانی تفاوت های زیادی وجود دارد. داروی گیاهی محصولی متشکل از گیاه یا گیاهانی است که مصارف خاصی دارد و مانند داروها دارای برگه و روش مصرف خاص است. گیاه دارویی گیاهی است که استاندارد خاصی ندارد و بسته به آب و هوا و کشوری که می روید دارای مواد موثره متفاوتی است.

وی با اشاره به تبلیغات اغواکننده برخی داروها به عنوان داروی گیاهی در فضای مجازی، افزود: اگر مردم ببینند که دارویی به طور معجزه آسایی در فضای مجازی با ادعای گیاهی بودن تبلیغ می شود، باید شک کنند زیرا بسیاری از این داروها از جمله داروهای لاغری که هستند. در فضای مجازی به عنوان حاوی مواد مخدر تبلیغ می شود. از طرفی برخی تصور می کنند که با مصرف خودسرانه داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی اتفاق خاصی نمی افتد و ضرری ندارد اما برخی از این داروهای تایید شده به راحتی می توانند منجر به سقط جنین یا مشکلات جنینی و بارداری در گروه های خاصی مانند خانم ها شوند. .

رضایی زاده تصریح کرد: در چند سال گذشته انجمن علمی طب سنتی با ارتباط با پلیس فتا و دستگاه های مرتبط با رصد فضای مجازی سعی در کاهش گمانه زنی ها داشته است اما مهم ترین راه برای جلوگیری از افراط در این خدمات، اقدامات رسانه ای و رسانه ای است. آگاهی عمومی. است؛ گاهی اوقات بیماری های صعب العلاج انسان را وادار می کند برای درمان خود به هر روشی متوسل شود، اما امروزه رویکردی آکادمیک و روشمند ایجاد شده است که به کاهش این مشکلات کمک کرده است.

دبیر علمی اولین کنگره علمی طب ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر پوشش بیمه ای خدمات طب سنتی گفت: در حال حاضر ویزیت متخصصان طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد; پیشنهاد ما این بود که بسته خدمات طب سنتی برای بیماران ارائه شود تا بیماران در گروه های خاص که بیشترین نیاز به خدمات طب سنتی را دارند بتوانند تحت پوشش بیمه ای دارو و خدمات طب سنتی دریافت کنند، اما به طور غیرکارشناسی و عجولانه تصمیم گرفته شد که یک سری اقدامات مداخله ای انجام شود. خدمات تحت پوشش بیمه هستند که ممکن است نیاز کاذب ایجاد کند.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنگره علمی طب ایرانی از 18 تا 21 خرداد، تصریح کرد: این کنگره بیش از 500 شرکت کننده خواهد داشت؛ این کنگره در سال 1394 برگزار می شود. در راستای بین المللی شدن طب ایرانی، ارتباط بسیار خوبی با کشورهای مختلف از آمریکا، اروپا و شرق آسیا به صورت حضوری و مجازی برقرار کرده و کنفرانس های مجازی و حضوری برگزار می کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا