علمی و فناوری

تعرفه واردات آیفون در صورت لغو ممنوعیت، ۹۶ درصد تعیین شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)تصویب نامه مصوب جلسه بیست و ششم فروردین ماه سال جاری هیأت وزیران در خصوص «تعیین اصلاحات تعرفه ای (372 ردیف) شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح. تعرفه و مفاد تبصره‌های برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات» طی نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور اول خردادماه ابلاغ شد.

ردیف 225 و 226 مربوط به اصلاح تعرفه واردات گوشی تلفن همراه می باشد. بر این اساس سود تجاری گوشی های هوشمند با ارزش کمتر از 150 دلار 6 درصد و با ارزش بیش از 600 دلار 28 درصد تعیین شده است.

همچنین در ردیف 226 آمده است که با توجه به ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند با برند اپل، در صورت رفع ممنوعیت در آینده توسط مراجع ذیربط، سود تجاری آن 96 درصد خواهد بود.

لازم به ذکر است از ابتدای پاییز 1401 واردات آیفون 14 به بالا به صورت تجاری و مسافربری در کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون 13 به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی گرانتر از آیفون 14 و 15 باشد و حالا برخی ترجیح می دهند با هزینه کمتر و در عین حال از یک موبایل ارزان قیمت از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند. کارت خود را فعال کنید و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت موبایل ارزان قیمت متصل شوید و کار خود را انجام دهید.

مدتی بعد سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که بعید است مصوبه ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا تغییر کند و ورود، استفاده، استفاده و فروش این تلفن همراه است. ممنوع است. همچنین بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روند جمع آوری آیفون 14 و 15 قاچاق از بازار از هفته دوم مهرماه آغاز شد.

در حال حاضر آیفون های قبل از مدل 14 عمدتاً به روز رسانی یا بسته بندی مجدد می شوند. هنگامی که موبایل آیفون خراب می شود، فروشگاه های اپل در سراسر دنیا این موبایل را از مشتری می گیرند و محصول جدیدی را به آنها ارائه می دهند. پس از مدتی که دوره عرضه موبایل های قدیمی به پایان می رسد، گوشی های موبایل آسیب دیده بازسازی می شوند و با برچسب RF به معنای تازه سازی عرضه می شوند. این محصول در بازار کشورهای دیگر موجود است و قیمت آن کمتر است. اما چون نمایندگی اپل در ایران وجود ندارد، این برچسب روی محصول تغییر خواهد کرد. البته این موبایل ها تقلبی نیستند و توسط خود اپل تولید می شوند اما به هر حال رفرش شده اند. نکته اصلی در اینجا این است که این تلفن های همراه باید ارزان تر از کالای اصلی به فروش برسند و مصرف کننده نیز به این موضوع توجه داشته باشد، اما این موضوع در بسیاری از موارد رعایت نمی شود.

البته مشتری می تواند در وب سایت اپل شماره سریال تلفن همراه را وارد کند، با در نظر گرفتن وضعیت گوشی (فعال یا غیر فعال) متوجه می شود که محصول توسط کدام کشور و توسط کدام کشور سفارش داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا