سلامت خانواده

مادری در تبریز 5 قلو به دنیا آورد + عکس

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از مهر، چند روزی بود که بخش مراقبت ویژه نوزادان برای پذیرش 5 نوزاد آماده شده بود.

مادری در مرکز درمانی الزهرا(س) تبریز 5 قلو به دنیا آورد.

مادری اهل ملکان امروز در دومین زایمان خود در مرکز آموزش و تحقیقات پزشکی الزهرا(س) تبریز 5 پسر به دنیا آورد.

سیمین تقوی متخصص زنان و زایمان و حاملگی های پرخطر و جراح مادر گفت: امروز در 14 خرداد 1403 به فضل الهی مادری سی ساله که پنج قلو باردار بود فرزندان خود را به سلامت به دنیا آورد.

وی افزود: بدون شک بارداری با پنج قلو در دنیا بسیار نادر است و حتی کمتر از آن می توان بارداری را تا هفته سی و پنجم بارداری حفظ کرد. به فضل الهی مادر هفته ها در این مرکز تحت مراقبت بود و چند روز در بخش مراقبت های ویژه نوزادان بستری بود. مقدمات لازم برای پذیرش 5 نوزاد انجام شد.

5 قلوهای مادر لیلانی

تقوی خاطرنشان کرد: طی زایمان برنامه ریزی شده صبح امروز حوالی ساعت 9:40 با حضور سه جراح و یک فوق تخصص بارداری پرخطر، متخصص اطلاعات و تیم همراه، رئیس بخش مراقبت های ویژه نوزدان و عمل جراحی تحت عمل جراحی قرار گرفت. تیم اتاق

این فوق تخصص مادران پرخطر دانشگاه علوم پزشکی تبریز این موفقیت را به خانواده این فرزندان عزیز و تمامی دستگاه های بهداشتی و درمانی استان که در همه سطوح دست به دست هم داده و برای سلامتی مردم عزیز تلاش می کنند، تبریک و تهنیت عرض می نماید. برای حمایت همه ارگان های مسئول در تامین نیازهای اولیه و سلامت و همچنین کمک به نگهداری از این 5 قلو.

محمدباقر حسینی، رئیس اداره مراقبت های ویژه مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تبریز نیز با اشاره به اینکه به فضل الهی تمامی نوزادان متولد شده در سلامت کامل بوده و تنها مشکلات تنفسی خفیفی دارند، گفت: در حال حاضر هر 5 نوزاد در دستگاه های مخصوص مراقبت از نوزاد تحت مراقبت هستند.

وی افزود: وزن اول 2100 گرم، وزن دوم 1530 گرم، وزن سوم 1920 گرم، وزن چهارم 1700 گرم و وزن پنجم 2100 گرم است.

این خانواده که ساکن لیلان ملکان استان آذربایجان شرقی هستند، پیش از این دارای یک دختر 5 ساله بودند که این بارداری به طور طبیعی اتفاق افتاد و مادر هیچ گونه درمان ناباروری دریافت نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا