سلامت خانواده

فواید تمرینات قدرتی چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انجام تمرینات قدرتی علاوه بر افزایش قدرت عضلانی برای سلامتی نیز بسیار مفید است، به طوری که از بروز بیماری ها جلوگیری کرده و سلامت روان را بهبود می بخشد.

افزایش قدرت و استقامت عضلات

با انجام تمرینات قدرتی و به چالش کشیدن ماهیچه ها باعث رشد و تکامل آنها می شوید، در این صورت قدرت و استقامت عضلات به مرور زمان افزایش می یابد و کارهای روزانه را به راحتی انجام می دهید; بهبود قدرت عضلانی همچنین تعادل بدن را افزایش می دهد و خطر آسیب دیدگی و زمین خوردن را کاهش می دهد.

تقویت سلامت استخوان

تمرینات قدرتی به حفظ استخوان های قوی و سالم کمک می کند. به عنوان مثال، از طریق تمرینات با وزنه، روند رشد استخوان تحریک می شود، تراکم استخوان افزایش می یابد و خطر ابتلا به پوکی استخوان کاهش می یابد. تمرینات قدرتی منظم می تواند به مبارزه با از دست دادن استخوان، بهبود استحکام استخوان و کاهش خطر شکستگی کمک کند.

کنترل وزن و افزایش متابولیسم بدن

انجام تمرینات قدرتی نقش مهمی در کنترل وزن و افزایش متابولیسم دارد، ساخت توده عضلانی بدون چربی از طریق تمرینات قدرتی باعث افزایش سرعت متابولیسم پایه شده و منجر به سوزاندن کالری بیشتر می شود، در این صورت فرآیند کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل آسان تر می شود. علاوه بر این، تمرینات قدرتی، توده عضلانی را در طول فرآیند کاهش وزن حفظ می‌کند و تضمین می‌کند که وزن از دست رفته عمدتاً چربی است و بافت عضلانی آسیب نمی‌بیند.

پیشگیری از بیماری های مزمن

انجام تمرینات قدرتی به عنوان بخشی از سبک زندگی می تواند به محافظت از بدن در برابر بیماری های مزمن کمک کند، زیرا این نوع تمرینات با کنترل این عوامل خطر، تأثیر مثبتی بر شاخص های مختلف سلامت از جمله فشار خون، سطح کلسترول و حساسیت به انسولین دارد. بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 کاهش می یابد. نتایج مطالعات نشان می دهد که تمرینات قدرتی منظم با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مرتبط است.

بهبود سلامت روان

تمرینات قدرتی ابزاری قدرتمند برای بهبود سلامت روان است. ورزش منظم باعث ترشح اندورفین می شود که باعث بهبود خلق و خو، کاهش استرس و اضطراب و کاهش علائم افسردگی می شود. علاوه بر این، نتایج مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات قدرتی عملکرد شناختی و حافظه را بهبود می بخشد و به طور کلی سلامت روان را ارتقا می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا