سلامت خانواده

ضرورت وجود انبارهای ویژه برای نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده با تاکید بر لزوم ایجاد انبارهای ویژه به منظور دپو و نگهداری دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، گفت: طی چند ماه گذشته کمک های لازم برای ایجاد این انبارها در حوزه مواد غذایی و دارویی صورت گرفته است. ادارات سراسر کشور که فاقد انبار بودند، فراهم شده است. ، کلید خراب است.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها باید به صورت متمرکز و هدفمند خریداری شود، افزود: از خرید کالاهای بی کیفیت و غیر اصیل خودداری شود و در عین حال میزان خرید نیز کاهش یابد. برابر مصرف باشد تا اتلاف منابع کاهش یابد. .

میرزازاده ادامه داد: در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی برخی از اموال دانشگاه ها در زمینه تجهیزات پزشکی بیش از یک سال ذخیره می شود که در نتیجه کیفیت محصول کاهش می یابد، منابع هدر می رود و بلااستفاده می ماند. .

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نگهداری ملزومات و تجهیزات پزشکی باید در انبارهای مناسب باشد، ترجیح ما این است که دانشگاه ها همیشه ذخایر استراتژیک داشته باشند.

وی افزود: طی دو سال گذشته از تمامی دانشگاه های علوم پزشکی بازدید شده و اقدامات لازم برای ایجاد انبار در هر دانشگاهی که انبار تجهیزات پزشکی ندارد، انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا