سلامت خانواده

شستن صحیح توت فرنگی برای از بین بردن کرم ها از آن

به گزارش خبرآنلاین، در اکثر مواقع حداقل زمان لازم برای تجزیه سم رعایت نمی شود. همچنین محیط گرم و مرطوب گلخانه شرایط مناسبی را برای رشد آفات و حشرات فراهم می کند. از طرفی توت فرنگی میوه حساسی است که به سرعت توسط آفات آسیب می بیند، بنابراین کشاورزان مجبورند برای کاهش آسیب به بافت میوه از سموم و حشره کش ها استفاده کنند.

روش شستن توت فرنگی بسیار مهم است

به گزارش اطلاعات آنلاین، ابتدا لکه های توت فرنگی را با آب پاک کنید، سپس آن را در محلول آب و سرکه (چهار قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید) یا جوش شیرین به مدت حدود یک ربع برای سرکه و 20 دقیقه برای جوش شیرین فرو کنید. سپس بشویید.

برای از بین بردن کرم داخل توت فرنگی نیز توصیه می شود میوه را چند دقیقه در آب نمک نگه دارید تا حشرات و کرم ها از بین بروند. برای تهیه آب نمک، حدود یک قاشق غذاخوری نمک را به یک کاسه متوسط ​​آب گرم اضافه کنید و بگذارید حل شود. سپس توت فرنگی ها را در آب نمک بریزید و بگذارید حدود پنج دقیقه خیس بخورد و در انتها توت ها را با آب تمیز بشویید.

اگر قصد دارید از جوش شیرین برای شستن توت فرنگی ها استفاده کنید، یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با چهار لیوان آب مخلوط کنید و هم بزنید تا حل شود، سپس توت فرنگی ها را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید توت فرنگی ها 10 دقیقه خیس بخورند. به مدت 15 دقیقه در مخلوط خیس کنید، سپس میوه را تمیز بشویید.

روش های شستن توت ها برای جلوگیری از مسمومیت و بیماری بسیار مهم است. پوست توت فرنگی صاف نیست و به دلیل منافذ زیاد سموم ماندگاری زیادی روی پوست دارند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، فرو بردن توت فرنگی در محلول آبی حاوی 3 درصد سرکه و سپس شستشو با آب، 48 درصد از سموم آن را کاهش می دهد و اگر توت فرنگی را در محلول آبی حاوی 3 درصد نمک فرو کرده و آبکشی کنیم، 45 درصد کاهش می یابد. ٪. درصد سموم کاهش می یابد و در نهایت فرو بردن توت فرنگی در آب خالی و سپس آبکشی تنها 25 درصد یا یک چهارم این سموم را کاهش می دهد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا