علمی و فناوری

ورود باجه‌های پستی سیار به شبکه پستی کشور

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)محمود لیایی درباره اقدامات این شرکت برای نوسازی ناوگان پستی کشور در دولت سیزدهم گفت: در حوزه نوسازی ناوگان، یک واگذاری بین المللی از اتحادیه جهانی پست داریم که به «ناوگان سبز» معروف است که شامل هیبریدی است. ناوگان، موتور و خودروهای برقی.

وی افزود: در دولت سیزدهم در بین تمام دستگاه های دولتی اولین نفری بودیم که موتورهای الکتریکی را وارد ناوگان عملیاتی خود کردیم که این اتفاق در دی ماه سال 1401 رخ داد و قبل از رونمایی از این ناوگان تفاهم نامه ای برای 700 موتور بین ملی منعقد شد. شرکت پست و شهرداری تهران. تفاهم نامه دیگر مربوط به 800 موتور برق بود که بین شرکت ملی پست و شهرداری مشهد برای ورود موتورهای برقی به ناوگان پست مشهد بود.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: با این رویکرد در حال توسعه این ناوگان در سایر شهرهایی که با آلودگی هوا مواجه هستند هستیم. همچنین موفق شدیم مصوبه ای از شورای عالی ترافیک بگیریم که طی آن شهرداری های 20 شهر موظف به فعال سازی موتورهای برق در شبکه پستی مشهد شدند. این وضوح به ما امکان می دهد موتورهای الکتریکی را وارد شبکه پستی کنیم.

لیایی تصریح کرد: برای تحقق ناوگان سبز برای اداره پست قصد داریم خودروهای هیبریدی و برقی را به شبکه پستی کشور معرفی کنیم اما چالش سد راه این است که قیمت دو برابر خودروهای برقی است. اگر تفاوت قیمت خودروهای برقی با خودروهای معمولی را حل کنیم، این آمادگی وجود دارد که خودروهای برقی را با خودروهایی که عمر مفید آنها به پایان رسیده است جایگزین کنیم. دولت باید در این مسیر به ما کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با توجه به اینکه دفاتر پست در کل کشور متناسب با توسعه شهرها توسعه پیدا نکرده اند، از نظر منابع مالی در مضیقه هستیم و تصمیم داریم با جایگزینی برق این خلاء را پر کنیم. اتوبوس هایی که در زمان های مختلف در مناطق مختلف قابل استفاده هستند. که دارای ترافیک پستی هستند را پر کنید در این راستا با شرکت های صاحب این محصول مذاکراتی انجام دادیم و در آینده نزدیک اتوبوس های برقی را به عنوان دفاتر پست سیار وارد شبکه پست خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا