سلامت خانواده

این غذاها شما را پیر می کنند – خبرآنلاین

به گزارش آنلاین، بر اساس نتایج یک مطالعه، چیپس و بیسکویت مغز شما را پیر می کند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی یا زوال عقل را افزایش می دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند افرادی که بیشتر از غذاهای فرآوری شده مانند چیپس و بیسکویت استفاده می کنند در خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی در میانسالی و سالمندی قرار دارند. آنها 9 درصد بیشتر در معرض حملات قلبی و سکته مغزی و 16 درصد بیشتر احتمال دارد که دچار اختلالات شناختی و زوال عقل شوند که می تواند منجر به زوال عقل شود. این به شواهدی می افزاید که قبلاً در تحقیقات قبلی تأیید شده بود که نشان می دهد میان وعده های شیرین و غذاهای آماده با سلامت ضعیف تر، دیابت نوع 2، سرطان و بیماری قلبی مرتبط هستند.

به گزارش روزنامه سان، دکتر دبلیو.، نویسنده این مطالعه، تیلور کیمبرلی گفت: “رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت مغز در میان سالمندان مهم است.” ما دریافتیم که افزایش مصرف غذاهای فرآوری شده و فوق فرآوری شده با خطر بیشتر حملات قلبی، سکته مغزی و اختلالات شناختی مرتبط است. در این مطالعه سوابق پزشکی و سوابق غذایی 30000 نفر بالای 45 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج این تحقیق نشان داد که میزان حملات قلبی و مغزی و اختلالات شناختی در افرادی که از غذاهای فرآوری شده به عنوان بخش عمده ای از رژیم غذایی خود استفاده می کنند، بیشتر است. اختلال شناختی به این معنی است که حافظه و مهارت های تفکر با افزایش سن بدتر می شود. از آنچه انتظار می رفت دور می شود و اغلب منجر به زوال عقل می شود.

یک رژیم غذایی پرخطر برای سلامتی شامل نوشابه، چیپس، شکلات تخته ای، بیسکویت، بستنی و سایر وعده های غذایی آماده بسته بندی شده است. چیپس ها به طور کلی به عنوان غذاهای بسیار فرآوری شده طبقه بندی می شوند که به گفته محققان مضر هستند.

دکتر کیمبرلی که این تحقیق را در مجله Neurology منتشر کرد، گفت: یافته های ما نشان می دهد که درجه پردازش مواد غذایی نقش مهمی در سلامت کلی مغز دارد.

تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج و درک بهتر این که چه چیزی بیشتر به این اثرات کمک می کند، مورد نیاز است. غذاهای بسیار فرآوری شده دارای قند، چربی و نمک زیاد و پروتئین و فیبر کم هستند. به طور معمول، آنها غذاهایی هستند که بیش از پنج ماده دارند.

به عنوان مثال، غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده عبارتند از ژامبون، سوسیس، همبرگر، بستنی، چیپس، نان تولید انبوه، غلات صبحانه و کنسرو لوبیا پخته. بیسکویت ها، نوشابه ها، ماست های با طعم میوه، سوپ های فوری و برخی نوشیدنی های دیگر نیز در این دسته قرار می گیرند. غذاهای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده شامل گوشت هایی مانند تکه های بدون چربی گوشت گاو و مرغ، به علاوه میوه ها و سبزیجات است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا