سلامت خانواده

برای تقویت مراقبت از دندان نیاز به ورود به زمینه پیشگیری دارید

به گفته خبرگزاری IMNA و نقل شده به نظر می رسدمحمد رضا Zaqqandi وی با اشاره به اهمیت نامگذاری روزها به نام رشته های تخصصی ، گفت: هدف از این نامگذاری بررسی گذشته ، ترسیم چشم انداز آینده و فکر کردن در آن مناطق است.

وی افزود: در گذشته فقط پنج دانشکده دندانپزشکی در این کشور وجود داشته است که اضافه می کند: امروز ، این تعداد به 5 دانشکده رسیده است و همه کارهای با سطح بالا و علمی در زمینه های مختلف پزشکی و دندانپزشکی در کشور انجام می شود.

وزیر بهداشت بر پیشرفت های علمی این کشور در زمینه دندانپزشکی تأکید کرد: “این دستاوردها یک افتخار ملی است و باید توسط عموم مردم مطلع شود. طبق نظرسنجی های مختلف ، جامعه پزشکی جزو دو ارقام اول اعتماد به نفس عمومی است ، در حالی که امروزه برخی از جوامع در این رده بندی مواضع بسیار کمتری دارند.”

Zafarqandi با اشاره به عملکرد قابل توجه سیستم بهداشت و درمان در نورووز ، گفت: در تعطیلات نوروز ، بیش از 6000 عمل جراحی الکل این کار همچنین انجام شده است ، و همچنین 2 عملیات پیوند موفقیت آمیز و 2 کبد ، قلب و کلیه در آن زمان انجام شده است که نشان می دهد تلاش های کادر کادر کشور است.

وی بر رشد چشمگیر رشد عمودی سیستم بهداشتی تأکید کرد: “برای توسعه پایدار ، ما به رشد افقی و گسترش خدمات در سراسر کشور نیاز داریم ، دو زمینه از درمان و پیشگیری از اهمیت زیادی برخوردار است و جامعه دندانپزشکی باید در پیشگیری فعال تر باشد.”

وزیر بهداشت ادامه داد: 5 ٪ از مردم به هیچ روش مراقبت های بهداشتی پایبند نیستند و این رقم در دهک های اقتصادی پایین به 5 ٪ می رسد که این امر به توجه جدی نیاز دارد.

ظفرگندی با اشاره به نگرانی های جدی در زمینه بهداشت دهان و دندان ، گفت: “5 ٪ از افراد مسن بالای 5 سال در کشور هستند ، در حالی که این شاخص 5 ٪ تا 5 ٪ در جهان است ، نشان می دهد که ما باید در زمینه پیشگیری اقدامات جدی انجام دهیم و حتی فراتر از آن اقدامات پیشگیرانه.”

وی افزود: “ما از دندانپزشکان ، اساتید و فعالان بهداشتی می خواهیم كه نقش مؤثری در بهبود شاخص ها و تلاش های بهداشت دهان و دندان در زمینه های آموزش ، درمان و ارتقاء بهداشت عمومی داشته باشند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا