سلامت خانواده

سودانی برای تسلیت به ایران می آید

شبکه المیادین به نقل از منابع خود از سفر رئیس جمهور عراق، سران چارچوب هماهنگی، تعدادی از نخست وزیران سابق این کشور و جمعی از سران نیروهای سیاسی به تهران خبر داد.

این سفر فردا (شنبه) انجام می شود و هیئت عراقی برای عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یارانش وارد تهران می شود.

رئیس جمهور ایران روز یکشنبه برای افتتاح سد مرزی قزقلعه سی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود که بالگرد حامل وی در مسیر بازگشت به تبریز در “جنگل دیزمار” در منطقه عمومی بین ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. استان آذربایجان شرقی. در پی این حادثه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران به شهادت رسیدند.

تاکنون سفرا و نمایندگان بیش از 50 کشور جهان با امضای دفتر یادبود در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقام شامخ رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران ادای احترام کرده اند.

محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق روز گذشته در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران مراتب تسلیت دولت و مردم این کشور را در پی شهادت رئیس جمهور و یارانش اعلام کرد.

سودانی در این دیدار خطاب به رهبر انقلاب گفت: در این شرایط تاثیرگذار به دیدار حضرتعالی آمدم تا اندوه، اندوه و تسلیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم. آنچه از آقای رئیسی رئیس جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صداقت، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا