سلامت خانواده

با کمک این نوشیدنی گرم فشار خون را کاهش دهید

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مشکلاتی که باعث عدم دریافت مایعات کافی در طول روز می شود این است که بسیاری از افراد مطمئن نیستند که چقدر آب باید بنوشند. آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می کند که زنان حدود 2.7 لیتر و مردان حدود 3.7 لیتر مایعات در روز مصرف کنند. از این ارقام، حدود 20 درصد مایعات از غذاهایی که می خوریم تامین می شود و مابقی را باید از راه های مختلف به دست آورد.

از مزایای سلامتی مصرف منظم چای می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت اشاره کرد و با توجه به اینکه این سه بیماری اولین، دومین و هفتمین عامل مرگ و میر در جهان هستند، افزودن چای به رژیم غذایی روزانه می تواند باشد. یک راه ساده برای بهبود سلامتی سلامتی و طول عمر.

دمنوش‌ها و دمنوش‌های گیاهی از نظر فنی از برگ‌های چای تهیه نمی‌شوند، بلکه از گل‌ها، برگ‌ها، دانه‌ها یا ریشه‌های خشک شده گیاهان دیگر تهیه می‌شوند. در نتیجه، طبق داده های USDA، این نوشیدنی ها به طور طبیعی فاقد کافئین هستند و از نظر هیدراتاسیون، می توان آنها را مانند آب در نظر گرفت.

فواید چای به هیدراتاسیون محدود نمی شود

فواید نوشیدن چای شامل فهرست طولانی است. مثلا، چای سبز منبعی غنی از فلاونوئیدها است و مصرف منظم آن باعث کاهش فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید می شود. نتایج یک مطالعه حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز، به ویژه در ترکیب با قهوه، ممکن است خطر مرگ به هر علتی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.

تحقیقات دیگر همچنین نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش فشار خون و در نتیجه حمایت از سلامت قلب کمک کند. نتایج یک مطالعه منتشر شده در دسامبر 2017 در مجله Food Quality and Preference نشان می دهد که نوشیدن چای حتی ممکن است به بهبود خلاقیت کمک کند.

در حالی که چای کافئین دار به اندازه آب آشامیدنی یک آبرسان قوی نیست، اما همچنان یک انتخاب عالی است. زیرا چای از نظر طعم و ترکیب مواد می تواند گزینه متنوعی باشد. همچنین به شما امکان می دهد طعم های طبیعی مانند لیمو یا لیمو، میوه یا ادویه هایی مانند دارچین و جوز هندی را بدون تغییر در فواید تغذیه ای چای اضافه کنید.

منبع: everydayhealth

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا