سلامت خانواده

خواص بی نظیر گوجه سبز برای سلامتی

به گزارش خبرآنلاین؛ همانطور که می دانید میوه ها سرشار از ویتامین ها و خواص فراوانی هستند و باید به گونه ای برنامه ریزی شوند که در رژیم غذایی گنجانده شده و مصرف شوند تا انرژی و نیازهای بدن تامین شود. آلوها معمولا سبز یا قرمز هستند و آلو سبز که به آن گوجه سبز نیز می گوییم ترش و آلو قرمز شیرین است.

سلامت نیوز در خبری نوشت: گوجه سبز معمولا در سراسر دنیا مصرف می شود. این درخت هر ساله بارور است و تقریباً در همه کشورها کاشته می شود و در خاک مرطوب رشد می کنند و نیاز به نور زیاد خورشید و آبیاری منظم دارند. این میوه سرشار از ویتامین B است و در آب و هوای مختلف رشد می کند. گوجه سبز را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. حاوی ویتامین A و ویتامین C، منبع فیبر، مس، پتاسیم و آهن است.

فواید گوجه سبز برای سلامتی:

سیستم عصبی را تقویت می کند و کم خونی را از بین می برد و از عملکرد کلیه ها حمایت می کند. به رفع برخی از بیماری های کبدی کمک می کند. هنگامی که گل های سفید درخت آلو خشک شده و با عسل مخلوط می شوند، در کاهش کرم روده موثر هستند.
آلو سرشار از فیبر است و عملکرد سریع روده ها را تنظیم می کند. گوجه‌فرنگی سبز سرشار از اسیدهای آلی مختلف، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که آن‌ها را قادر می‌سازد متابولیسم بدن را بهبود بخشد، بنابراین به کاهش وزن و رفع مشکلات گوارشی کمک می‌کند.
افرادی که به بیماری هایی مانند عفونت گلو و التهاب و التهاب لوزه مبتلا هستند، می توانند جوشانده برگ گوجه سبز را با آب داغ بنوشند. ثابت شده است که استروژن این هورمون را متعادل می کند و توصیه می شود که خانم ها به طور منظم آن را در دوران قاعدگی مصرف کنند. گوجه سبز به دلیل خواص درمانی و پیشگیرانه ای که دارد، انبار کاملی از خواص است.

جزئیات بیشتر در خواص و فواید گوجه سبز

سلامت روده: فیبر که در گوجه سبز نیز یافت می شود، عملکرد سریع روده ها را تنظیم می کند. این میوه در درمان کرم روده بسیار موثر است.
آسم: گوجه سبز در پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، بیماری های قلبی، حمله قلبی، درد قلب و تپش قلب به دلایل مختلف موثر است.
سلامت چشم: گوجه سبز از بینایی نیز محافظت می کند و همانطور که در قسمت سلامت مرطوب گفتیم در کاهش خطر بیماری های چشمی ناشی از افزایش سن مانند آب مروارید موثر است.
دیابت: گوجه سبز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، بنابراین از سلامت قلب و عروق محافظت می کند و علاوه بر این، خطر ابتلا به دیابت و کلسترول را کاهش می دهد.
پیشگیری از سرطان: بسیاری از مطالعات علمی مرتبط با این موضوع (دانشگاه آکسفورد) در این مطالعه برای جلوگیری از تشکیل سرطان سینه یافت شده است. سرطان سینه بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم (سرطان) در بافت‌های سینه تشکیل می‌شوند.
مناسب برای هضم: مشکلات دیگری که گوجه سبز به آن پاسخ می دهد بیماری های دستگاه گوارش است و به عنوان یک ملین طبیعی برای روده ها عمل می کند.
مقابله با دژنراسیون ماکولا: گوجه سبز می تواند به مقابله با دژنراسیون ماکولا کمک کند. خوردن 2 وعده غذایی در روز می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.
پاکسازی بدن: سموم را از بدن دفع می کند و از یبوست جلوگیری می کند زیرا به سرعت از روده ها عبور می کند. به طور کلی، یک منبع غذایی بسیار موثر برای دستگاه گوارش است. به دلیل این ویژگی، گوجه سبز یک پاک کننده عالی در نظر گرفته می شود.
محافظت از صفرا و کبد: فیبر محلول در گوجه سبز برای سلامت کبد و صفرا مهم است. با این ویژگی از خستگی زیاد کبد جلوگیری می کند.

عوارض و مضرات گوجه سبز:

وقتی گوجه سبز به طور سالم مصرف شود، معلوم نیست چه مشکلاتی برای سلامتی ایجاد می کند. البته گوجه سبز مانند همه میوه ها در صورت مصرف بیش از حد می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است برای برخی از افرادی که از دارو استفاده می کنند، ناراحتی ایجاد کند.
به دلیل وجود اسید زیاد در گوجه سبز، در صورت مصرف بیش از حد، میزان اسید معده تغییر منفی می کند و عدم تعادل اسید معده ایجاد می شود که منجر به نفخ و سایر مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل و رفلاکس می شود.
عفونت های دستگاه ادراری، اختلالات کلیوی مانند بیماری مزمن کلیوی و برخی اختلالات متابولیک مانند پرکاری تیروئید نیز با تشکیل سنگ مرتبط هستند. عفونت های دستگاه ادراری، اختلالات کلیوی، مانند اختلالات متابولیک.
آلو خشک مخصوصا برای افراد دیابتی مفید است. کسانی که مشکل اسهال دارند مصرف آن را به تعویق بیندازند، مصرف آلو در هنگام اسهال مشکل را افزایش می دهد و باعث هدر رفتن آب بیشتر می شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا