سلامت خانواده

بالا رفتن از پله های پیشرفت در زندگی از زوال عقل جلوگیری می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، گروهی به رهبریریوتو ساکانوااستاد پزشکی اجتماعی در دانشگاه اوزاکای ژاپن، گزارش داد: «افرادی که در «بالا رفتن از نردبان» امتیاز بالایی کسب کردند، یا از زوال عقل دور ماندند یا سال‌ها بعد به آن مبتلا شدند.

او در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «به لطف مجموعه داده های بزرگ و قوی، یافته های ما پیوند بین تحرک اجتماعی-اقتصادی و خطر زوال عقل را تقویت می کند.

این مطالعه داده‌هایی را از آنچه به عنوان مطالعه ارزیابی پیری شناسی ژاپن شناخته می‌شود، ردیابی کرد که نزدیک به 9200 شرکت‌کننده 65 ساله و بالاتر را از سال 2010 تا 2016 ردیابی کرد.

تغییرات طول عمر در وضعیت اجتماعی-اقتصادی هر شرکت کننده، برای بهتر یا بدتر ارزیابی شد و سپس با داده های ملی در مورد مراقبت های پرستاری برای داده های تشخیص زوال عقل مقایسه شد.

این گروه تحقیقاتی دریافتند افرادی که وضعیت اقتصادی-اجتماعی رو به افول دارند بیشتر مستعد ابتلا به زوال عقل هستند.

از سوی دیگر، افرادی که نردبان اجتماعی و مالی را با موفقیت طی کرده بودند، نسبت به افرادی که وضعیت اجتماعی-اقتصادی آنها پایدار بود، کمتر به زوال عقل مبتلا شدند.

به گفته محققان، سبک زندگی، بیماری ها و عوامل اجتماعی همگی در ارتباط بین تحرک اجتماعی و خطر زوال عقل نقش دارند.

ساکانوا او در پایان گفت: «یافته‌های ما مبنی بر اینکه تحرک اجتماعی رو به بالا در طول زندگی یک فرد با دوره طولانی‌تری پیری بدون زوال عقل مرتبط است، به این معنی است که بهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی می‌تواند کلید پیشگیری از زوال عقل و طول عمر سالم‌تر باشد». بودن”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا