سلامت خانواده

جدیدترین قیمت زعفران – اقتصاد آنلاین

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو; قیمت زعفران به دلیل طعم و رنگ منحصربه‌فردش هرگز پایین نبوده است و همین امر باعث شده است که آن را به غذایی محبوب تبدیل کرده و از آنجایی که در دنیا کمیاب است. در حال حاضر بسته بندی چهار گرمی زعفران حدود 200 هزار تومان است، البته بسته های پنج گرمی را که اتفاقاً برچسب درجه یک می زنند، می توانید حدود 70 هزار تومان خریداری کنید. در چنین شرایطی برخی از افراد ترجیح می دهند از ریشه یا پودر زعفران برای طبخ غذای خود استفاده کنند که ارزان تر هستند اما هیچ تضمینی برای کیفیت آنها وجود ندارد.
قیمت هر کیلو زعفران چقدر است؟
قیمت زعفران نزدیک به 20 روز پیش کاهش یافت. به این ترتیب قیمت هر کیلو زعفران 75 تا 76 میلیون تومان، پوشال 93 تا 94 میلیون تومان، سرگل 97 تا 98 میلیون تومان و ناگین 102 تا 105 میلیون تومان بوده است. ابتدای خردادماه شورای زعفران اعلام کرد که حداقل قیمت زعفران به کیلویی 80 میلیون تومان و حداکثر به 95 میلیون تومان رسیده است.

قیمت زعفران در بورس کالا ۸۴ میلیون تومان اعلام شده است. سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در اولین ماه سال جاری با هدف شفاف سازی در فروش محصولات خود، هزار کیلوگرم از محصولات خود را با قیمت 84 میلیون تومان در بورس کالا عرضه کرد.
قیمت چهار گرم زعفران در بازار
قیمت چهار گرم زعفران در بازار از 200 هزار تومان شروع می شود. اگر می خواهید یک بسته چهار گرمی زعفران را که فروشنده آن را محصول درجه یک می نامد بخرید تا غذای با طعم و رنگ بهتری در مقابل مهمانان خود ارائه دهید، باید حداقل 500 هزار تومان به حساب فروشنده

قیمت چهار گرم زعفران در بسته بندی های بالاتر و برندهای مختلف متفاوت است. مثلا دو بسته زعفران 4 گرمی با برند بهرامان حدود 1.600.000 تومان برای شما تمام می شود. اگر می خواهید بسته های بیشتری بخرید تا نگران افزایش قیمت نباشید، زعفران در بسته بندی های 10 تایی نیز موجود است. زعفران درجه یک با برند عقیلا ست 10 عددی را به قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان عرضه می کند.
قیمت زعفران در گرم
زعفران در بسته بندی ها و وزن های مختلف در بازار موجود است و هر خریدار با توجه به نیاز خود به سراغ محصول خاصی می رود. اگر بخواهید بسته یک گرمی بخرید باید حدود 200 هزار تومان هزینه کنید. البته اگر همین مبلغ را از برند دیگری خریداری کنید، می توانید مبلغ کمتری در حدود 144 هزار تومان بپردازید. بسته بندی زعفران با گرم کمتر نیز در بازار موجود است به عنوان مثال بسته بندی 0.5 گرمی بسته به برند محصول از 80 تا 145 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت زعفران چهار گرمی از 200 هزار تومان شروع می شود و اگر به دنبال محصول درجه یک هستید باید حداقل 500 هزار تومان بپردازید.

قیمت پنج گرم زعفران حدود 600 هزار تومان است. یک زعفران درجه یک دیگر که به همین میزان است تا 700 هزار تومان قیمت دارد. اگر بخواهید زعفران را در بسته بندی 10 گرمی بخرید باید حدود یک میلیون و 300 هزار تومان برای خرید آن بپردازید. زعفران 600 گرمی اما گرانتر است و 83 میلیون تومان قیمت دارد.
قیمت ریشه زعفران چقدر است؟
ریشه زعفران همان فواید خود زعفران را دارد و گاهی برخی افراد به جای خود زعفران از ریشه آن برای طعم دادن به غذا استفاده می کنند. احتمالاً اگر از خانم خانه‌داری بپرسند که چرا به جای خرید زعفران، ریشه آن را تهیه می‌کند و در آشپزی استفاده می‌کند، ارزان‌تر بودن آن را دلیل این امر می‌داند. با این حال، برخی افراد آن را بی مزه بودن و بدبو بودن و یا حتی یافتن زباله در آن دلیلی برای عدم مراجعه به آن می دانند. ریشه زعفران چهار گرم با حداقل قیمت 50 هزار تومان و حداکثر 100 هزار تومان در بازار موجود است. چهار گرم ریشه زعفران در بسته بندی 10 تایی نزدیک به 500 هزار تومان است.
پرفروش ترین بسته بندی زعفران در بازار کدام است؟
اگرچه زعفران در بین ایرانیان محبوب است و در طبخ بسیاری از غذاها از آن استفاده می شود، اما به نظر می رسد قیمت آن عامل اصلی انتخاب برند باشد. به عنوان مثال قیمت زعفران درجه یک که پنج گرم است 69 هزار تومان به مشتری اعلام می شود که باعث شده تقاضا برای آن در بازار بالا باشد. زعفران ممتاز قائنات 2.3 گرمی با قیمت 75 هزار تومان یکی از پرفروش ترین محصولات مغازه داران است.

قیمت زعفران سرگل سوپر ناگین قائنات حدود 87 هزار تومان است و خریداران زیادی را به خود جذب می کند. اما از آنجایی که زعفران برای بسیاری از مردم یک محصول لوکس به حساب می آید و ترجیح می دهند به جای آن از ادویه های دیگر استفاده کنند، پودر زعفران در بازار پرفروش شده است. برای مثال می توان 15 گرم پودر زعفران را مثال زد که قیمت آن تنها 14 هزار تومان است، البته فروشندگان تضمین نمی کنند که طعم غذا با این محصول همان چیزی باشد که آشپز انتظار دارد. پودر فشرده نیز در بازار موجود است و به عنوان مثال با برند الیت و مقدار آن 64 گرم با قیمت حدود 49 هزار تومان به فروش می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا