سلامت خانواده

کدام مشاغل تلفات بیشتری دارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از اقدامات معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای تاسیس دولت سیزدهم تا کنون، گسترش نظارت بر کارگاه های تحت پوشش است. توسط قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت حرفه ای و ارتقای ایمنی و بهداشت شغلی. شده است. این موضوع در اساسنامه سازمان بین المللی کار (ILO) بیان شده است و از همه کشورهای عضو خواسته شده است که یک سیستم بازرسی کار ایجاد کنند. بازرسی کار موثر و کارآمد یکی از مولفه ها و نشانه های اساسی هر دولت مترقی و اقتصاد موفق است. می رود.

بر اساس گزارش ها، حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین تلفات کار و بیشترین سهم جراحات شغلی را به خود اختصاص داده اند و بیشترین تعداد بازرسی های ویژه در کارگاه های پرخطر ساختمانی، نفت و گاز، پتروشیمی و … انجام شده است. صنایع معدنی

محمد آذر پناه، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در آخرین اظهارات خود گفت: در سال 1402 بیش از 73 هزار دادخواست بدوی در استان تهران تشکیل شد و تا پایان سال آرای هیئت ارزیابی برای 57 هزار و 572 پرونده صادر و ابلاغ شد. بوده است

وی با اشاره به اهمیت مراجع حل اختلاف کار و ماده 157 قانون کار افزود: با توجه به اهمیت زمان رسیدگی به پرونده ها و با تلاش های صورت گرفته بیش از 13 هزار پرونده با رای سازش در کار حل و فصل شد. مراجع حل اختلاف استان تهران مشخص شد که ایجاد سازش بین طرفین موضوع نقش بسزایی در تقویت انسجام اجتماعی و رضایتمندی مردم دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: همچنین در سال گذشته 32 هزار و 761 بازرسی کار در استان تهران انجام شد که از این تعداد بیش از 1200 مورد خارج از برنامه ابلاغی وزارت متبوع بوده که منجر به صدور و ارسال 25000 اخطار حذف. نقص کارفرمایان محترم بوده است.

آذرپناه همچنین به کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار در استان تهران اشاره و بیان کرد: طی سال گذشته 17 هزار و 654 بازرسی به بازرسی از کارگاه های پرخطر اختصاص داشت که نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش داشت.

وی گفت: در زمینه تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، پشتیبانی، فنی و مهندسی با بیش از 7 درصد افزایش نسبت به سال قبل 401 گواهینامه صادر شده است که در تقویت کمی و کیفی موثر بوده است. بخش خدمات اقتصاد استان تهران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا