سلامت خانواده

خبر خوب برای مبتلایان به آسم شدید

به گزارش خبرآنلاین، محققان دریافتند که کورتیکواستروئیدها ترشح دو فاکتور رشد خاص FGF و G-CSF را در سلول های اپیتلیال ریه بیماران مبتلا به آسم شدید افزایش می دهند.

ایسنا در خبری نوشت: فاکتورهای رشد مانند اینها معمولاً عملکردهای مهمی را انجام می دهند، اما در این مورد، تیم متوجه شد که آنها مانع از عملکرد داروها می شوند.

رینولد پانتیری جونیور، نویسنده این مطالعه گفت: ما معتقدیم که این پاسخ توضیح می دهد که چرا بیماران مبتلا به آسم شدید به چنین درمان های مرسوم پاسخ نمی دهند.

این تیم می گوید که یافته ها نشان می دهد که مسیرهای سلولی مختلف در بیماران مبتلا به آسم شدید فعال می شود که در نهایت منجر به شکست دارو می شود. پس از شناسایی مشکل، تیم راه حلی را آزمایش کرد که می تواند عملکرد آنها را بازیابی کند. در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، محققان این فاکتورهای رشد را قبل از تجویز کورتیکواستروئیدها مسدود کردند و دریافتند که این داروها بار دیگر در معکوس کردن التهاب مؤثر هستند. این یافته می تواند راه های جدیدی را برای درمان بیماران مبتلا به آسم شدید باز کند.

پانتیری گفت: “مطالعه ما مکانیسم بالقوه ای را برای توضیح اینکه چرا بیماران مبتلا به آسم شدید به درمان های مرسوم پاسخ نمی دهند، کشف کرده است.”

اگر بتوانیم رویکردهای جدیدی را برای درمان کشف کنیم که مستقیماً بر آن مکانیسم تأثیر می گذارد، ممکن است بتوانیم حساسیت استروئیدی را بازیابی کنیم و نتایج را بهبود بخشیم.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا