سلامت خانواده

فرمان مرادی درگذشت – اقتصاد آنلاین

به گزارش اختازآنلاین به نقل از ایسنا، فرمان مرادی زاده، متولد پنجم خرداد 1326 در کرمانشاه، سازنده، نوازنده و مرمت ساز آلات موسیقی ایرانی بود.

وی فعالیت هنری خود را از سال 1349 در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی آغاز کرد. بعدها سرپرست و مربی کارگاه ساختمانی این مرکز شد. مرادی در ساخت تنبور از راهنمایی های علمی استاد الهی نوازنده تنبور نیز بهره برد. او چندین نوع سه تار، تنبور، کمانچه و تار را به الگوی اساتید گذشته این سازها و یا به شیوه ای بدیع ساخت.

فرمان مرادی به دلیل موقعیت شغلی اش در کانون حفظ و اشاعه هنرمندانی چون داریوش صفوت، احمد عبادی، سعید هرمزی، یوسف فروتن، علی اصغر بهاری، علی تجویدی، فرهنگ شریف، جلیل شهناز، محمود کریمی، منصور. نریمان، فریدون حافظی، محمود تاجبخش، غلامحسین بیگ خانی و محمد مقدسی سازهای خود را می ساختند.

وی همچنین کتابی با عنوان سوز و ساز عشقی (درباره هنر و زندگی محمد نوایی) تالیف کرد که توسط انتشارات تسنیم منتشر شد.

مرادی در سال 1372 با رتبه 5 نوازنده ساز و با 23 سال سابقه کار در مرکز حفظ و نشر موسیقی بازنشسته شد. از این سال به عنوان مدرس و کارشناس مرکز مشغول به کار شد.

از فعالیت های اجرایی وی می توان به عضویت در کمیته نویسندگان انجمن سازندگان ساز، عضویت در هیئت مدیره انجمن سازندگان ساز (سه دوره دو ساله)، یک دوره دو ساله اشاره کرد. به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره خانه موسیقی، دو دوره دو ساله به عنوان عضو علی البدل انجمن. اساتید ساز و همچنین کارشناس موزه موسیقی ایران در چند سال اخیر.

فرمان مرادی علاوه بر ساخت سازهای ایرانی، نوازنده سه تار، تار و تنبور نیز بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا