سلامت خانواده

اقدامات رئیس جمهور شهید در حوزه سلامت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی در تشریح اقدامات ویژه رئیس جمهور شهید در حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی کشور را در دست گرفت که روزانه ۷۰۰ مورد فوتی کرونا داشتیم، گفت: مقام معظم رهبری انقلاب در ابتدای کار دولت گفتند که اولویت اول شما باید مهار ویروس کرونا باشد و آیت الله رئیس شب و روز نداشتند که این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان تنها 18 میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده بود، افزود: وی شخصا به موضوع کمبود واکسن ورود کرد و پس از صحبتی که با رئیس جمهور چین داشت، اولین محموله واکسن را که 10 میلیون دوز، وارد کشور شد. تبدیل شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 50 هزار ویزیت به بیمارستان ها، 20 هزار بستری و 8 هزار بیمار بدحال داشتیم در حالی که روزانه تنها 70 هزار دوز واکسن تزریق می شد و برخی صحبت از رفتن به ارمنستان و سایر کشورها برای دریافت واکسن داشتند.

عین اللهی تصریح کرد: با توصیه آیت الله رئیسی نهضت مردمی واکسیناسیون شکل گرفت و با بسیج مردمی و استفاده از تمام امکانات کشور و بسیج مراکز، مساجد، مساجد، ورزشگاه ها و پایگاه های بسیج، واکسیناسیون را به یک میلیون و 600 هزار رساندیم. دوز در روز .

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم 122 هزار فوتی بر اثر کرونا وجود داشت که این رقم در این دولت به 20 هزار نفر رسید.

وزیر بهداشت فرماندهی شهید آیت الله رئیسی در ستاد کرونا را برجسته خواند و گفت: با این فرماندهی بود که کرونا مهار شد.

عین اللهی دو برابر شدن تخت های پیکو را از دیگر خاطرات شهید رئیسی در ایام کرونا خواند و گفت: کرونا Omicron بیشتر شامل کودکان بود و تعداد کمی تخت مراقبت ویژه برای کودکان داشتیم که با دستور رئیس جمهور از 500 تخت به 1000 تخت افزایش یافت تا کودکان در کل گرفتن با کرونا دچار مشکل نشوید.

وزیر بهداشت از راه اندازی 15 هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان سال خبر داد و گفت: آیت الله رئیسی برای سلامت مردم اهمیت زیادی قائل بودند و بر افتتاح پروژه های روی زمین مانده تاکید کردند.

عین اللهی افزود: در دوران ریاست وی 16 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و تا پایان امسال 15 هزار تخت جدید افتتاح می شود که دستاوردهای بی نظیری در تاریخ سلامت است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه های روی زمین به دلیل اقدامات و تاکیدات ایشان بود که نمونه آن راه اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است که سال ها روی زمین مانده بود و منتظر افتتاح آن بودیم. با دستان مبارکش، اما ما این نعمت را نداشتیم و اکنون آماده استفاده است.

وزیر بهداشت و درمان بیمارستان های حضرت مهدی (عج)Aj) و غدیر، تهران و بیمارستان شهریار پس از 34 سال از دستاوردهای دولت سیزدهم بود و اظهار داشت: شهید رئیسی سال ها بر اتمام و تکمیل پروژه هایی که روی زمین مانده بود اصرار داشت و در این دولت بسیاری از این پروژه ها انجام شد. در حوزه سلامت تکمیل شد. به بهره برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا