سلامت خانواده

4 راه طبیعی برای بهبود حافظه

علی سلیمی: هر فردی ممکن است گاهی احساس کند حافظه اش ضعیف است و فراموشی او را آزار می دهد، این اتفاق به ویژه زمانی رخ می دهد که مشغله های زندگی فرد بیشتر شود. در حالی که این اتفاق ممکن است کاملاً طبیعی باشد، حافظه ضعیف یک نگرانی اصلی برای اکثر مردم است. ژنتیک نقش زیادی در از دست دادن حافظه دارد، به عنوان مثال در اختلالات عصبی شدید مانند آلزایمر. با این حال، تحقیقات نشان داده است که سبک زندگی و رژیم غذایی تاثیر زیادی بر حافظه دارند.

در اینجا 4 روش طبیعی برای بهبود حافظه بر اساس شواهد تحقیقاتی آورده شده است.

1- مصرف شکر را کاهش دهید

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از قند می تواند منجر به ضعف حافظه و کاهش حجم مغز شود، به خصوص در ناحیه ای از مغز که حافظه کوتاه مدت را ذخیره می کند. به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی بیش از 4000 نفر نشان داد که افرادی که نوشیدنی های شیرین بیشتری مانند نوشابه مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر مصرف می کنند، به طور متوسط ​​حجم مغز کمتر و حافظه ضعیف تری دارند. کاهش مصرف شکر نه تنها به حافظه شما کمک می کند، بلکه سلامت کلی شما را نیز بهبود می بخشد.

۲- زمانی را برای مدیتیشن اختصاص دهید

تمرین مدیتیشن ممکن است از بسیاری جهات بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد. تمرین مدیتیشن آرامبخش و تسکین دهنده است و نشان داده شده است که استرس و درد را کاهش می دهد، فشار خون را کنترل می کند و حافظه را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان داده است که تکنیک های مدیتیشن حافظه کوتاه مدت را در افراد در هر سنی از بیست و چند سالگی تا سالمندان بهبود می بخشد. همچنین تمرینات مدیتیشن حافظه کاری فضایی را بهبود می بخشد. حافظه کاری فضایی توانایی ذخیره و پردازش اطلاعات مربوط به مکان اشیاء خارجی در ذهن است.

4 راه طبیعی برای بهبود حافظه

3_ ویتامین D را به طور منظم دریافت کنید

ویتامین D یک ماده مغذی مهم است که نقش های حیاتی زیادی در بدن ایفا می کند. سطوح پایین این ویتامین با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله کاهش عملکرد شناختی که شامل حافظه می شود، مرتبط است. کمبود ویتامین D به خصوص در مناطق سردتر و در افرادی که پوست تیره‌تری دارند بسیار شایع است.

4 راه طبیعی برای بهبود حافظه

4- از زردچوبه استفاده کنید

کورکومین، ماده مغذی موجود در زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی است و با جلوگیری از مرگ سلول های مغزی، از دست دادن حافظه را کاهش می دهد.

منبع: Healthline

بیشتر بخوانید: 5 روش کمتر گفته شده برای جوان نگه داشتن مغز

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا