حوادث جاده ای نه کار خدا است و نه سرنوشت اجتناب ناپذیر 6000 ایرانی/ آرزو می کنم که مقامات به جای پیچش ، دلسوز مردم را گوش دهند.

مانیفست گودارزی: مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در حال افزایش است ، روندی که سالها پیش آغاز شده و تا به امروز متوقف نشده است ، گاهی یا بیشتر ، اما در حال رشد است ، اما چند روز پیش که حسین کرمانپور ، مدیر بهداشت عمومی ، گفت: “هواپیمای بوئینگ سقوط کرده است.”
در این میان ، همیشه سه عامل راننده ، ماشین و جاده برای کنترل حادثه وجود دارد که به نظر می رسد هرگز درک تقصیر هر طرف را تجربه نمی کند ، اما مانند بسیاری از مواقع که افراد سنگین هستند ، بسیاری با وجود جاده و ماشین ناکافی ، تعداد جاده های عامل انسانی را انتظار دارند.
بحران حوادث ترافیکی در کشور
حمید سوری ، استاد دانشگاه و اپیدمیولوژیست گفت: “من بیش از سی سال است که روی صدمات کار می کنم ، به خصوص تصادفات ترافیکی.” دیدن صحنه یک حادثه دلهره آور چندین پیام وجود دارد که Ikash باید به آنها توجه کند ، مشکل حوادث ترافیکی در ایران باید با یک دیدگاه منظم و هولوگرافی مورد توجه قرار گیرد و یک تحلیل بعدی و یک تصور غلط خالص. نادرست است که اشکالات سازمانی خاص مانند پلیس یا وزارت راه یا وزارت بهداشت اشتباه است. “علیرغم محدودیت منابع ، آنها تلاش خود را تا حدی انجام می دهند.”
وی می گوید: “درست است که ما به طور سنتی سه عامل اشکالات جاده ای ، وسایل نقلیه و خطای انسانی را برای تصادفات ترافیکی در نظر می گیریم ، اما این رویکرد برای یک نگاه جامع به حوادث ترافیکی ناکافی و غیر ضروری است.” حوادث ترافیکی در کشور ما مانند یک سندرم است که باید همراه با سایر بحران های اقتصادی ، آب ، خاک ، دریا ، روانی اجتماعی و موارد مشابه مشاهده شود. بنابراین باید آن را بحران حوادث ترافیکی در کشور نامید. “
حمید سوری ، اپیدمیولوژیست
مسئله حوادث ترافیکی برای مقامات آسان و انتزاعی است
سوریه ادامه داد: “روند کاهش تصادفات کشنده ترافیکی در حدود 2 درصد از کشورهای جهان و برعکس ، این شاخص را در کشور ما افزایش می دهد نشان می دهد که چنین حوادثی نه کار خدا است و نه سرنوشت حدود 6000 ایرانی که هر سال می میرند.” در عوض ، می توان از تصادفات راهنمایی و رانندگی جلوگیری کرد. علاوه بر این ، لازم به ذکر است که دیگر روشهای سنتی برای جلوگیری از تصادفات ترافیکی باید آموزش داده شود ، باید از جوامع موفق آموزش داده شود ، آنها را با روشهای علمی بومی سازی کرده و با اراده و پشتیبانی کامل از حاکمیت اجرا شود. “
این اپیدمیولوژیست می گوید: “متأسفانه مسئله حوادث ترافیکی در بین بسیاری از مقامات کشور آسان است.” به دلیل تجربه خام ، هر مدیر فکر می کند که می توان موضوع کپی را حل کرد و این که مداخلات غیر علمی و ناآگاهانه دیگر کار نخواهد کرد و فقط منابع کشور را به حیف تبدیل می کند. آرزو می کنم که به محض اینکه مقامات ارشد کشور در رابطه با متوفی این تصادفات و بازماندگان رنج های آنها مورد احترام قرار گرفتند ، آنها به افراد دلسوز و نه از پیش تعریف شده گوش می دادند تا بتوانند در صورت داشتن اراده برای کاهش بار این حوادث ، کمک کنند. “
وی گفت: “دوستانی که به دنبال یک راه حل علمی تر هستند ، لطفاً در دهه دوم اقدام به گزارش برنامه پیشگیری استراتژیک مراجعه کنید که ما بارها و بارها التماس کرده ایم که به آنها مراجعه کنیم.”
۲۳۳۲۳۳
منبع:خبرآنلاین