سلامت خانواده

ماجرای شکست پهپاد ترکیه در عملیات شناسایی

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی فوق العاده نامساعد و پیچیدگی جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه حادثه از یک سو و وجود پهپادهای پیشرفته ایرانی مجهز به رادار SAR (پهپادهایی که قادر به شناسایی و کنترل نقاط زیر ابرهای متراکم هستند) برای انجام ماموریت در شمال اقیانوس هند و فاصله زیاد آنها از محل سقوط هلیکوپتر از سوی دیگر باعث نیروهای امدادی اعم از نیروهای مسلح، هلال احمر و نیروهای مردمی و مردم محلی باید سریعا عملیات جست و جو را از طریق زمینی آغاز کنند که به دلیل شرایط سخت جوی و جغرافیایی تا شب ادامه داشت. در چنین شرایطی پس از اعلام همکاری کشورهای همسایه و دوست، همکاری نزدیک ترین کشور یعنی ترکیه مورد توافق قرار گرفت. این کشور یک پهپاد مجهز به دید در شب و دوربین های حرارتی را به منطقه اعزام کرد اما با وجود تلاش های مستمر، به دلیل نبود تجهیزات کشف و کنترل، موفق به اعلام مکان دقیق سقوط بالگرد (در چند کیلومتری) نشد. از محل حادثه اعلام شد در نهایت این پهپاد به ترکیه بازگشت.

در ساعات اولیه بامداد دوشنبه، محل دقیق سقوط بالگرد توسط نیروهای امدادی زمینی و پهپادهای ایرانی نیروهای مسلح که از شمال اقیانوس هند بازگردانده شده بودند، کشف شد.

مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح بر خود لازم می داند بار دیگر از تمامی تلاش ها و همکاری ها و همدلی های همه کشورها به ویژه زحمات روسیه، چین و به ویژه کشور دوست ترکیه تشکر و قدردانی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا