سلامت خانواده

فعالیت 500 پزشک متخصص ایرانی در کشور/ آموزش تخصصی در 9 دانشکده – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا گفت: طبق اسناد بالادستی و نگاه بین بین المللی در طب ایرانی ما موظف به تصمیم گیری در این زمینه هستیم گرفتن و سیاست درستی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 9 دانشکده پزشکی ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول تربیت پزشک متخصص ایرانی هستند.

حسینی یکتا از فعالیت حدود 500 پزشک متخصص ایرانی در کشور خبر داد و گفت: بیش از 1000 پزشک عمومی دوره های مصوب وزارت بهداشت را در حوزه طب ایرانی گذرانده اند. هستند و مشغول هستند.

وی افزود: برنامه کوچک تربيت نيروهاي متخصص مورد تاييد وزارت بهداشت براي ارائه خدمات در سطوح و گوناگوني هاي مختلف همواره در دستور كار دفتر پزشكي ايران و مكمل بوده است.

حسینی یکتا گفت: دوره های مهارتی مختلفی در رشته های مختلف پیشنهاد و اجرا شده است. ما قصد رد یا تایید دوره های مختلف برگزار شده در سطح کشور را نداریم، اما همواره نیاز به هماهنگی و ایجاد دوره های جامع برای آموزش نیروهای مورد تایید وزارت بهداشت و معرفی آنها به مراکز بهداشتی و درمانی بوده است. وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افزود: یکی از سیاست های مهم دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت برنامه است. کوچک در آن حوزه با جدیت پیگیر توسعه گردشگری سلامت در طب ایرانی و جذب گردشگر در این زمینه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا