سلامت خانواده

داروهای فشار خون خطر شکستگی استخوان در سالمندان را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو محققان اخیراً گزارش دادند که افزایش خطر به دلیل تمایل داروها به برهم زدن تعادل است، به ویژه زمانی که بیماران فشار خون موقتی پایینی را تجربه می کنند که مغز را از اکسیژن محروم می کند.

آنها افزودند که این خطر با تداخل با سایر داروها و مشکلات موجود در بیماران با تعادل در خانه سالمندان ترکیب می شود.

«چینتان دیو» محقق ارشد و مدیر دانشگاهی این مرکز راتگرزاو گفت: «تقریباً 40 درصد از کسانی که از شکستگی لگن رنج می‌برند در سال بعد می‌میرند، بنابراین واقعاً نگران‌کننده است که متوجه شویم گروهی از داروهایی که 70 درصد ساکنان خانه سالمندان مصرف می‌کنند، خطر شکستگی استخوان را بیش از دو برابر می‌کند.»

برای این مطالعه، محققان سوابق نزدیک به 30000 بیمار سالمند را در مراکز مراقبت طولانی مدت بین سال های 2006 و 2019 تجزیه و تحلیل کردند.

محققان خطر 30 روزه شکستگی لگن و بازو را برای افرادی که داروی فشار خون مصرف می کردند با افرادی که این کار را نکردند مقایسه کردند.

خطر شکستگی برای افرادی که داروهای فشار خون مصرف می‌کنند 5.4 شکستگی در هر 100 نفر در سال بود، در حالی که برای افرادی که داروهای فشار خون مصرف نمی‌کردند 2.2 در هر 100 بود.

این خطر در گروه های خاص حتی بیشتر بود. حداقل سه بار در افراد مبتلا به زوال عقل، کسانی که فشار خون بالا دارند سیستولیک بالای 139 و کسانی که فشار خون دارند دیاستولیک بالای 79 دارند. سیستولیک اولین عدد در اندازه گیری فشار خون و دیاستولیک عدد دوم است

محققان به این نتیجه رسیدند که ترکیبی از داروی کمتر و حمایت بهتر می تواند به محافظت از سلامت افراد مسن کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا