خسارت تصادفات در کشور دو برابر بودجه وزارت بهداشت است

Alireza Raisi ، روز یکشنبه 23 مارس ، در یک کنفرانس خبری در مورد “بدون تصادف” در ساختمان وزارت بهداشت گفت: “مواردی وجود دارد که همه ما با آنها سر و کار داریم ، مانند حوادث ترافیکی ، مانند ما همیشه شاهد هستیم.”
وی افزود: “هیچ حادثه ای نمی تواند بسیار مهم باشد ، اما باید ادامه یابد.” به همین دلیل ، ما موضوع را به سه بخش تقسیم کرده ایم.
ریزی گفت: “ما می توانیم حداقل 4000 کشته را کاهش دهیم.”
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: “ما در فرهنگ رانندگی مشکل داریم.” بنابراین ما در خیابان های تهران ساعت 9 شب وضعیت خطرناکی را می بینیم.
ریزی گفت: “مسئله فقط جاده نیست و فرهنگ رانندگی مهم است.” بنابراین ، با رانندگی به درستی ، می توان تعداد حوادث ترافیکی را کاهش داد.
وی گفت: “من معتقدم که با همان وضعیت اتومبیل و جاده هایی که داریم ، می توان تصادفات ترافیکی را کاهش داد.”
معاون وزیر بهداشت گفت: مهمترین عامل در کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای در کشور ، قانون بازدارنده است. زیرا ، قوانین ما بازدارنده نیستند.
وی افزود: “نباید از این قانون مستثنی باشد ، و این شامل مسئولیت و غیره نیز می شود.”
Raisi ادامه داد: با وضعیت فعلی ، ما نمی توانیم امیدوار باشیم که ترافیک و حوادث جاده ای را کاهش دهیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: “من قول می دهم که اگر قوانین رانندگی در کشور بازدارنده باشد ، حداقل 5 ٪ از تلفات کاهش می یابد.”
وی افزود: “هر مرگ در کشور حدود 2 میلیارد تومانس و 2 درصد از مرگ ما در جاده ها زیر 5 سال است.”
Raisi ادامه داد: اولین جراحات ناشی از مرگ و میر ، مرگ و میر ، جراحات مغزی است.
وی افزود: “کلاه ایمنی اجباری برای موتورسواران باید اجباری باشد ، زیرا بیشترین تلفات موتورسیکلت موتور سیکلت است.”
ریزی گفت 5 ٪ از موتورسیکلت های کشور فرسوده شده اند.
معاون بهداشت معاون وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: میران به احتمال زیاد توسط راننده آسیب دیده است زیرا كمربند ایمنی برای راننده اجباری است. بنابراین ، قوانین رانندگی باید بازدارنده باشد.
ریزی در ادامه به برنامه سه ساله وزارت بهداشت برای کاهش تصادفات ترافیکی اشاره کرد و افزود: “فرهنگ فقط مربوط به اطلاعات و آگاهی نیست ، بلکه مجموعه ای از مقررات است که می تواند منجر به اصلاح رفتار شود.”
معاون وزارت بهداشت گفت: “تفاوت بین اسکنر این تصادف با سایر پیشاهنگان نیست که همه مقامات به کار خود رسیده اند.”
وی گفت: “متأسفانه ، خودروسازان این کشور خیلی پاسخگو نیستند و اصلاً خوب نیست.”
RAISI ادامه داد: وزارت بهداشت مصمم است ، تیم در این طرح تشکیل شده است تا حادثه را ادامه دهد و تجزیه نشود.
وی افزود: در کشور ما دو هفتم دوربین کنترل رانندگی وجود دارد که نیمی از آنها شکسته است. “
ریزی گفت: “ما امیدواریم که در طی سه سال گذشته کاهش ترافیک و حوادث جاده ای از جمله جاده ها ، قوانین ، اتومبیل ها و غیره را بهبود بخشیم.”
وی گفت: “ما امیدواریم که رسانه های ملی کار کنند.”
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: “حداقل در وزارت بهداشت ، ما این اسکن را ترک نخواهیم کرد.”
وی گفت: “یکی از راه های کاهش تصادفات ترافیکی افزایش حمل و نقل عمومی است که باعث افزایش ایمنی سفر می شود.” متأسفانه ، در ایران ، فرسودگی اتوبوس های حومه 2 ٪ و شهر شهری 2 ٪ است.
ریزی گفت: “وقتی وسایل نقلیه عمومی ما ایمن نیستند ، چگونه به آنها اعتماد کنیم.”
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد که موتور سیکلت در تصادفات ترافیکی 2 ٪ ، 2 عابر پیاده و راننده 4.9 درصد است. 5 ٪ از تصادفات ما حومه شهر است.
وی افزود: “مرگ یک صحنه 5 درصدی ، یعنی ماشین امنیت مناسبی ندارد و شدت مرگ زیاد است.” در حین انتقال به بیمارستان ، 2 ٪ و 2 ٪ در اورژانس جان باختند.
معاون وزیر بهداشت گفت: 2 ٪ حوادث ترافیکی در کشور ما زنان و 2 درصد مرد هستند.
وی افزود: 2 ٪ از مرگ و میر ناشی از تصادفات ترافیکی در هشت استان رخ می دهد.
Raisi ادامه داد: استان ایلام کمترین میزان در مورد حوادث ترافیکی است.
وی افزود: دو برابر بودجه وزارت بهداشت ، آسیب ها تصادف است.
Raisi افزود: 2 تا 5 درصد از تصادفات ترافیکی در کشور از معلولیت و صدمات نخاعی رنج می برد.
وی سهم بخش بهداشت و درمان منابع بیمه سوم را اعلام کرد و گفت: “متأسفانه ، این هزینه برای درمان حوادث ترافیکی در کشور هزینه شده است که هیچ پولی برای جلوگیری از پیشگیری وجود ندارد.”