سلامت خانواده

به عنوان میان وعده به کودکمان چه بدهیم؟

به گزارش آنلاین، به جای غذاهای فرآوری شده، از غذاهایی تغذیه کنید که انرژی و مواد مغذی مورد نیاز کودک را تامین کند.

همشهری در خبر نوشت: اگر به دنبال یک میان وعده سالم، خوشمزه و مقوی هستید، دقایقی را به خواندن این مطلب اختصاص دهید.

از بین تمام گروه های اصلی غذایی انتخاب کنید

1. میان وعده ها را از هر پنج گروه اصلی غذایی: لبنیات، نان و غلات، گوشت، حبوبات و تخم مرغ، دانه ها، میوه ها و سبزیجات انتخاب کنید تا تنوع و تعادل در رژیم غذایی کودک ایجاد شود و مقداری از مواد مغذی مورد نیاز تامین شود. از طریق میان وعده ارائه شود.

2. انتخاب مواد غذایی مانند میوه های خشک مانند برگ هلو، آلو، توت خشک، کشمش، نخود، خرما و مغزها مانند پسته و بادام به همراه میوه ها، برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز کودک از جمله آهن را تامین می کند.

3. اگر کودک بین وعده غذایی اصلی و میان وعده احساس تشنگی کرد، به او آب بدهید نه آب میوه، زیرا کودک شما با مصرف آب میوه احساس سیری می کند و غذای اصلی خود را نمی خورد.

تنقلات شور و شیرین را محدود کنید

تنقلات نمکی علاوه بر کاهش اشتها، ذائقه کودک را به طعم شور عادت می دهد و احتمال بروز عوارض جسمی در بزرگسالی مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان، پوکی استخوان و به ویژه فشار خون را افزایش می دهد. تنقلات شیرین را محدود کنید. اگرچه خوردن غذاهای بسیار کم و گهگاهی شیرین مانند شیرینی، شکلات برای کودکان جایز است، اما مصرف روزانه و زیاد این غذاها بدون ارزش غذایی توصیه نمی شود، زیرا ذائقه کودک را به خوردن غذاهای شیرین عادت می دهد. باعث اضافه وزن و چاقی و بدتر از همه پوسیدگی دندان می شود.

چیپس و پفک میان وعده نیستند

غذاهایی مانند شکلات، آب نبات، شیرینی و چیپس، پفک حاوی مقدار زیادی شکر، نمک و چربی هستند. از دادن تنقلات مضر به کودک خودداری کنید. زیرا در کودکی و بزرگسالی باعث بروز بیماری های مختلفی می شود.

تنقلات نمکی احتمال ابتلا به بیماری ها را در بزرگسالی افزایش می دهد.
مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی باعث اضافه وزن و چاقی در دوران کودکی می شود.
استفاده از نوشابه ها علاوه بر اضافه وزن، از جذب مواد مغذی مانند کلسیم که برای رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها ضروری است، جلوگیری می کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا