سلامت خانواده

بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، معترضان آمریکایی به جنگ غزه چندین بار اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا را در کمیته روابط خارجی سنا قطع کردند و به جنگ طلبی کشورشان علیه مردم غزه اعتراض کردند. .

به گزارش پایگاه خبری عربی21، پلیس تعدادی از این معترضان را از ساختمان کنگره خارج کرد.

بلینکن در این اظهارات تاکید کرد که کشورش برای اطمینان از تکرار نشدن حوادث 7 اکتبر در کنار رژیم صهیونیستی خواهد بود. واشنگتن از اولین روز پس از حملات اکتبر تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی حق دارد تضمین کند که این حملات تکرار نخواهد شد.

بلینکن در حالی که جامعه جهانی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را که پس از 228 روز هزاران فلسطینی را شهید و مجروح کرده است، محکوم می کند، می گوید: ارزیابی ما این است که برخی حملات اسرائیل در غزه مغایر با قوانین بین المللی بشردوستانه است. ما در حال حاضر در حال بررسی آن هستیم.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش متحد اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است، اعتراف کرد که بدون شک آنچه در غزه اتفاق می افتد یک بحران انسانی شدید است که کودکان، زنان و مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بلینکن با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه اعتراف کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح و اطراف آن و بستن گذرگاه ها منجر به وخامت اوضاع انسانی شد. اقداماتی وجود دارد که رژیم صهیونیستی باید برای تسهیل در توزیع کمک ها به ساکنان نوار غزه انجام دهد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با بحران های انسانی در غزه و سایر نقاط جهان به رهبری آمریکا نیاز است، مدعی شد که واشنگتن برای آزادی اسیران غزه و انتقال کمک های بشردوستانه به این نوار تلاش می کند.

بلینکن با اشاره به اینکه تلاش برای دستیابی به آتش بس در غزه و آزادی گروگان ها بهترین و موثرترین راه پیش رو است، گفت: تلاش های فشرده ای در ماه های اخیر با مشارکت قطر و مصر برای دستیابی به توافق صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه آمریکا دستور جلب سران ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان کیفری بین‌المللی را صادر کرد و آن را تصمیمی «اشتباه» دانست که تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ غزه را تضعیف می‌کند.

وی تاکید کرد که دولت آمریکا آماده همکاری با کنگره برای دستیابی به “پاسخ مناسب” به حکم لاهه است و از این همکاری استقبال خواهد کرد.

پیش از این کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی گفته بود که این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای افراد مرتبط با درگیری های اخیر غزه از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل است.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما به دنبال پیشبرد مذاکرات با عربستان درباره توافق این کشور و اسرائیل برای عادی سازی روابط بین آنها بودیم. در شرایط فعلی نمی توان به سمت عادی سازی روابط این دو طرف حرکت کرد و اکنون توپ در زمین اسرائیل است. ما معتقدیم که اسرائیل می تواند برای عادی سازی روابط گام بردارد، اما ابتدا باید برنامه ای برای تشکیل کشور فلسطین داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ادغام اسرائیل در منطقه و عادی سازی روابط با همسایگان خود هستیم و این ابتدا نیازمند یافتن راه حلی برای بحران فلسطین است و مدعی شد: ما متعهد به تلاش برای دستیابی به دو کشور هستیم. راه حل زیرا این تنها راه است. که منجر به صلح پایدار در منطقه می شود.

بلینکن همچنین مدعی شد که مشارکت کشورهای منطقه در مقابله با حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی، امکان دستیابی به توافق بر سر عادی سازی روابط ریاض و تل آویو را فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا