سلامت خانواده

جمع آوری برند بوتاکس در کشور به دلیل تقلبی بودن

به گزارش خبرآنلاین، فعالان عرصه تولید تجهیزات پزشکی تاکید کردند که برندهای تقلبی محصولات مورد استفاده صنعت زیبایی در بازار ایران بسیار بالاست، این در حالی است که بوتاکس با برند آلمانی به دلیل تقلبی بودن از بازار کشور جمع آوری می شود. .

ایسنا در خبری نوشت: مژگان کریمی، مدیرعامل یکی از شرکت های فناور در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی در کارگاه آموزشی مواد مصرفی صنعت پزشکی آرایشی و بهداشتی که در حاشیه نمایشگاه ایران هلث برگزار شد، با اشاره به وجود مواد مصرفی با برندهای مختلف در بازار کشور. وی افزود: متاسفانه برندهای تقلبی زیادی در حوزه صنعت پزشکی زیبایی وجود دارد و تنها با اطلاع از مشخصات فنی محصول می توان آنها را شناخت.

وی عواملی مانند افزایش سن، عوامل خارجی و محیطی مانند سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آفتاب را از عوامل موثر بر افزایش سن دانست و ادامه داد: افراد در سن 45 سالگی حدود 25 درصد از کلاژن پوست را از دست می دهند که باعث افتادگی پوست می شود. پیری و چین و چروک در صورت ایجاد می شود و برای جلوگیری از روند پیری صورت از روش های جوانسازی پوست شامل تهاجمی، کم تهاجمی و غیرتهاجمی استفاده می شود.

کریمی از بوتاکس به عنوان یکی از روش های غیر تهاجمی در این زمینه یاد کرد و خاطرنشان کرد: با تزریق بوتاکس در دوزهای کم شاهد انقباض عضلات صورت هستیم اما این روش اثرات کوتاه مدتی دارد.

وی با اشاره به تولید برخی از محصولات جوانسازی پوست افزود: بوتاکس توسط شرکت های فناور تولید می شود و از سوی دیگر وزارت غذا و دارو سفارش کلکسیون بوتاکس با برند دیسپورت آلمان را داده است. زیرا در حال حاضر تقلبی در کشور وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناوری با اشاره به اینکه فیلرها نیز یکی از مواد مصرفی در این صنعت هستند. وی افزود: اصطلاح ژلی که برای فیلرها استفاده می شود به دلیل ساختار ژلی فیلرها است، فیلرها به دو دسته فیلر و جوان کننده تقسیم می شوند و فیلرهای جوان کننده علاوه بر زیبایی اثر درمانی دارند.

وی ادامه داد: دلیل استفاده از اسید هیالورونیک در صنعت زیبایی در فیلرها به دلیل واکنش های ایمونوژنیک و جلوگیری از دفع آن توسط بدن است. اسید هیالورونیک یک پلیمر زیست تخریب پذیر طبیعی است و توانایی بالای آن در جذب آب باعث استفاده از این ماده در پرکننده ها شده است.

کریمی تاکید کرد: فیلرهای هیالورونیک اسید 80 درصد بازار این حوزه را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از بوتاکس از 18 سالگی قابل تزریق است، گفت: تزریق بوتاکس از 30 سالگی به بعد که روند پیری آغاز می شود توصیه می شود. اتفاق خواهد افتاد. با تزریق بوتاکس و مراقبت های پزشکی می توان از روند پیری جلوگیری کرد.

کریمی گفت: در حال حاضر در ایران از پرکننده ها و دستگاه های مراقبتی بیشتر در صنعت پزشکی استفاده می شود.

47236

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا