سلامت خانواده

یائسگی زودرس خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سرطان را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به ما دست کم می گیریم از جانب سلامتی به گفته محققان فنلاندی، زنانی که قبل از 40 سالگی وارد یائسگی می شوند، بیشتر در سنین پایین تر جان خود را از دست می دهند.

در حالی که تنها 1 درصد از زنان یائسگی زودرس را تجربه می کنند، که به عنوان نارسایی اولیه تخمدان نیز شناخته می شود، این تحقیق برای زنان دیگر نیز اعمال می شود.

یک زن ممکن است به دلایلی مانند اندومتریوز و توده های غیر سرطانی (کیست) و همچنین زنانی که جراحی پیشگیرانه داشته اند ممکن است نیاز به برداشتن یک یا هر دو تخمدان داشته باشند زیرا خطر ابتلا به سرطان سینه یا تخمدان در آنها به طور قابل توجهی بالاتر است.

زنانی که تخمدان های خود را در سنین پایین برداشته اند هستند آنها نیز با این خطرات روبرو هستند.

محققان دانشگاه اولو فنلاند بین سال‌های 1988 تا 2017 حدود 5800 زن را مورد بررسی قرار داد که در آنها نارسایی اولیه تخمدان خود به خود یا ناشی از جراحی تشخیص داده شد.

آنها نتایج را با نزدیک به 23000 زن بدون نارسایی اولیه تخمدان مقایسه کردند.

آنها به این نتیجه رسیدند که زنان مبتلا به نارسایی اولیه تخمدان دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و چهار برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از هر نوع سرطان قرار داشتند. آنها همچنین به عنوان دوبرابر احتمال مرگ به هر دلیلی فهرست شده بودند.

در حالی که مطالعات گذشته بر رابطه بین یائسگی زودرس و خطر مرگ زنان متمرکز شده است، این مطالعه بزرگترین مطالعه تا به امروز است. همچنین اولین موردی است که شامل یائسگی جراحی می شود.

«هیلا هاپاکوسکی“، نویسنده اصلی این مطالعه و دانشجوی دکتری این دانشگاه اولودر یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: “از نظر ما، این بزرگترین مطالعه در مورد ارتباط بین نارسایی زودرس تخمدان و خطر مرگ و میر است. میر است.”

در حالی که تحقیقات گذشته ارتباط بین یائسگی و سلامت قلب را – صرف نظر از سن زن – روشن کرده است – یائسگی قبل از 40 سالگی خطرات قابل توجهی بالاتری دارد.

هاپاکوسکی او می گوید: «من زنان را تشویق می کنم تا قبل از یائسگی، زمانی که علائم پیش از یائسگی را تجربه می کنید، هورمون درمانی را شروع کنند. هر چه زودتر هورمون درمانی را شروع کنید، فواید بیشتری برای سلامت قلب، شناختی و استخوانی خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا